Online sulfaatanalyse

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 252

Online sulfaatanalyse

Ik ben op zoek naar een analysetechniek voor een continue, online bepaling van sulfaat in een afvalwaterstroom. Bijkomende specificaties van het water zijn:

pH = 6 - 9.5

Vrije Cl2 = 0.5 mg/l

Fluoride = 15 mg/l

nitriet = 5 mg/l N

Fosfaat = 15 mg/l P

Sulfaat = 2000 mg/l

Nikkel = 2 mg/l

Zn = 2 mg/l

zwevende stof < 7 mg/l

Kan iemand mij hierbij helpen?

De analyse moet gebeuren in een leiding onder druk. Ik begrijp dat we hier een bypass zullen moeten intalleren en de druk reduceren alvorens naar de analyser te brengen.

Berichten: 129

Re: Online sulfaatanalyse

Informeer eens bij Metrohm/Applikon, zij hebben heel wat aan online meters voor allerlei ionen, sulfaten zitten daar zeker bij. In welke mate de andere ionen belangrijk zijn kunnen zij je wel vertellen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Online sulfaatanalyse

Als je googelt op ´on-line sulphate analysis´, dan vind je sites waar dit wel beschreven is. Helaas zijn het artikels waar je voor moet betalen; je kunt alleen de samenvatting gratis lezen.

Een van de mogelijkheden is om sulfaat in het meetsysteem om te zetten in SO2, dat vervolgens bepaald wordt.

Ik zou, zoals Marina suggereert, inderdaad eens bellen met fabrikanten van auto-analysers. Skalar?

Berichten: 252

Re: Online sulfaatanalyse

Bedankt allebei!

Dat googlen had ik zelf al geprobeerd maar ja, voor ik m'n VISAkaart boven haal ... . :P

Ik zal zeker eens een kijkje nemen op de sites van Metrohm, Applikon en Skalar.

Berichten: 3

Re: Online sulfaatanalyse

Ik zou in geval van (afval)water analyses ook zeker eens contact met Hach Lange in Tiel (NL) of in Mechelen (BE) opnemen. Ze hebben een uitgebreid pakket aan apparatuur voor veld, laboratorium en process analyzers.

Reageer