blauwzuurgas

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 12

blauwzuurgas

het blijkt dat er in nederland steeds minder voedingsstoffen in onze nederlandse groenten zitten omdat we dierlijk mest moeten injecteren waardoor er blauwzuurgas gemaakt wordt omdat er geen zuurstof bij kan komen kan me voorstellen dat geen enkele minister hier over durft te beginnen omdat nederland anders weer gaat ruiken (doet t toch al) het enige wat je ruikt is amoniac en zwavel omdat t in aanraking komt met zuurstof is dit alles waarheid is t scheikundig mogelijk???

Berichten: 157

Re: blauwzuurgas

En nu graag met leestekens, zodat we het ook kunnen begrijpen ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 217

Re: blauwzuurgas

Ik ben niet echt thuis in dit soort materie maar het lijkt me net veel efficiënter om mest te injecteren in plaats van het te spuiten, met de afwezigheid van geurhinder als extra voordeel. Of er al dan niet HCN gevormd wordt, daar kan ik niet op antwoorden, maar het lijkt me zeer sterk dat 'onze bodem vol zit met HCN'. Bij gewone bemesting wordt deze toch ook ingeploegd na een korte tijd?

Ik denk niet dat je je zorgen moet maken...

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: blauwzuurgas

Als daar echt blauwzuur in zou zitten, zou je dat wel merken aan de doodvallende vogels, die de boeren maar wat aardig vinden omdat ze regenwormen en dergelijke opgraven met hun tractor.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: blauwzuurgas

Broodje-aapverhaal...

Er ontstaat geen cyanide bij de anaerobe vergisting van mest.

Stikstof wordt naar ammoniak en koolstof naar aardgassen (koolwaterstoffen)omgezet.

Berichten: 12

Re: blauwzuurgas

44 varkens omgekomen door blauwzuurgas

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: blauwzuurgas

url van de bron?

Edit:

klik en klik

Maar dit is natuurlijk iets heel anders dan injectie van mest in de bodem. 8-)

Berichten: 12

Re: blauwzuurgas

dat klopt maar dezelfde elementen zijn toch aanwezig !!!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: blauwzuurgas

In een snee brood zit ook stikstof en koolstof. Wil niet zeggen dat daar blauwzuur inzit.

Je weet namelijk niet uit welke precieze samenstelling koolstofmonoxide en blauwzuurgas ontstaan is. Men zegt alleen dat voer en mest aanwezig was, van eventuele andere stoffen wordt geen melding gemaakt, wat niet wegneemt dat die er wel degelijk waren.

Berichten: 12

Re: blauwzuurgas

heb de P.T. en het Z.L.T.O. om opheldering gevraagd hoe dat nu zit met blauwzuurgasvorming bij het injecteren van mest geldt allen bij open landbouwgrond niet voor weidegrond waar de vogels nestelen.zogauw ik meer weet hierover laat ik t weten.groet

Reageer