Springen naar inhoud

Wat stop verbranding van Sodium Hydroxide


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Paulette

    Paulette


  • 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 mei 2009 - 18:29

Hallo,

Volgens mij is Sodium Hydroxide (engelse benaming) hetzelfde als Natrium Hydroxide / Caustic Soda.

Ik heb ruim 2 maanden geleden een verbranding opgelopen van Sodium Hydroxide. Het spul is in m'n huid ingetrokken en ik voel het nog steeds onderhuids prikkelen, branderigheid en het wordt ook af en toe warm. Het lijkt soms alsof de branderigheid minder wordt, maar blijft terugkomen.

Ik denk dat ik iets, (misschien antibiotica?) moet gebruiken om de werking van dit spul te STOPPEN.

Ik heb het etiket aan m'n huisarts laten zien, maar die weet hier geen raad mee.
Zijn advies was goed spoelen, maar dat heeft geen zin als het al in je huid zit.
Ook nadrukkelijke verwijzing het woord Sodium Hydroxide/ Natrium Hydroxide deed bij hem geen bel rinkelen. Hij verwacht van mij een kant en klare oplossing hiervoor, maar daarvoor ga ik natuurlijk niet naar de huisarts.

Wie kan mij helpen en vertellen wat ik moet doen/ gebruiken om deze stof uit mijn lichaam te krijgen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

*_gast_Gerard_*

  • Gast

Geplaatst op 09 mei 2009 - 19:23

Na 2 maanden nog steeds last klinkt mij raar in de oren maar ik wil niet uitsluiten dat het mogelijk is. De natronloog is ondertussen al lang geneutraliseerd dus wat je waarneemt moeten beschaigingen zijn in of direct onder de huid.
Mijn advies is vraag aan je huisarts een verwijziging naar een dermatoloog en bel aan aantal op om te vragen of ze ervaring hebben met dit soort ongelukken.
Er zullen betrekkelijk weinig artsen zijn met ervaring op dit gebied.
Een andere optie is om een brandwondencentrum te bellen en om raad vragen.

#3

JanMeut

    JanMeut


  • >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 mei 2009 - 11:43

Afgezien van goed spoelen (en dat kan je het beste direct doen, om de schade te beperken) is er niets wat je kan doen / hoeft te doen.

Wat je onderhuids ook voelt, het is uitermate onwaarschijnlijk dat het natriumhydroxide is, alle natriumhydroxide zou allang geneutraliseerd moeten zijn, het kan daar niet zomaar blijven bestaan.

Natriumhydroxide trekt de huid niet ver in, hooguit enkele cellagen. Het beschadigt de buitenste lagen van de huid en als je dit er geruime tijd op laat liggen zal het een dikkere laag beschadigen om de simpele reden dat de eerste lagen door de inwerking verdwenen zijn en andere lagen nu de buitenste lagen zijn.

Dit is duidelijk te herkennen als een soort brandwond met dezelfde indeling als eerste-, tweede- en derdegraads brandwonden. Elke huisarts zal deze herkennen, dus ik neem aan dat hij deze op de juiste manier heeft behandeld.

Als je vervolgens nog steeds op die plek pijn hebt dan zal dat iets anders moeten zijn. Voor een arts lastig te behandelen, want het is niet duidelijk waar die pijn door wordt veroorzaakt. Niet door de natriumhydroxide, die is tenslotte al lang weg. Als er inderdaad ernstige (en dus ook duidelijk zichtbare) verbranding van de huid heeft plaats gevonden kan zenuwweefsel zijn aangetast en dat kan wel pijn veroorzaken. Maar ook dat weet elke huisarts, dus ook dat is er waarschijnlijk niet aan de hand.

Antibiotica helpt niet tegen chemische brandwonden, dat helpt tegen bacteriŽle infecties.

Wat je kan doen is een second opinion vragen aan een andere arts ofwel een doorverwijzing vragen naar een specialist.
β-Damascenon en maneschijn





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures