Springen naar inhoud

[scheikunde] Interview

• Log in om te kunnen reageren

Rickschuttenbeld

Rickschuttenbeld

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2009 - 22:11

Hallo mensen,

Ik heb van school een opdracht gekregen om een interview te doen met iemand uit het werkveld. Nou leek het mij heel erg omslachtig om een bedrijf op te zoeken en hier langs te gaan, vandaar dat ik hier ben uitgekomen. Het liefst zoek ik iemand die net afgestudeerd is aan de HBO-opleiding Chemie, maar natuurlijk is ieder andere inbreng ook welkom is.

Daarom de volgende vragen:

1. Wat is de naam van het bedrijf waar u werkt?

2. Wat wordt er zoal gedaan bij het bedrijf waar u werkt?

3. Wat zijn de opdelingen in het bedrijf structuur? (Welke ruimtes en wat hier word gedaan)

4. Wat doet u in de dagelijkse praktijk?
a. Met welke apparaten werkt u?
b. Met hoeveel mensen sta u op een (Lab)zaal?

5. Hoe staat het met de automatisering is er voor alle reacties en dergelijk een apparaat?
a. Wat voor soort wordt het meest gebruikt
b. En hoe werkt die?

6. Werkt u ook samen met andere afdelingen of kun je alles wat nodig is voor de opdrachtgever zelf doen?

7. Moest u naast het werk nog wel eens cursussen volgen?

8. Stond je in het begin ook onder begeleiding dat u alles samen met iemand deed?
a. En hoe zit dat met stagiaires worden die veel begeleid?
b. Zijn er momenteel nog stageplekken of vacatures vrij?

9. Wat is uw bruto-inkomen in de maand?
a. Is dit veel veranderd sinds u bij dit bedrijf bent komen te werken?
b. Zijn er secundaire voorwaarden of regelingen met het bedrijf voor ''extraatjes''?

10. Kunt u met de economische crisis veel verschil merken bij het bedrijf?

11. Heeft u naast deze vragen zelf nog iets wat u graag wilt melden?

Ik zou het heel fijn vinden als jullie dit in zouden willen vullen. Als er iets is wat te persoonlijk is of wat u liever niet wilt melden of wat u niet weet kunt u gewoon een -- (streepje zetten).

Bij voorbaat dank!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 15 mei 2009 - 07:30

Voordat mensen dit gaan invullen zullen ze wel moeten weten wat er met hun gegevens gaat gebeuren.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 mei 2009 - 22:23

Interview voor je studie wil ook zeggen dat je dat face to face doet.
Daarom is het niet omslachtig om een afspraak te maken bij een bedrijf. Dat kan ook via dit forum natuurlijk. Maar je leert interview technieken en dat is wel wat anders dan een vragenlijstje invullen en opsturen. Erg makkelijk en snel, maar persoonlijk niet echt de opdracht.
En je leert hier niet echt iets van. Een bedrijf bezoeken wil wel iets meer zeggen dan praten. Je kunt ook op de werkvloer kijken en je een idee geven over je toekomstige baan.
Ik zou zeggen gewoon doen!

Rickschuttenbeld

Rickschuttenbeld

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2009 - 21:47

Wij hebben een belachelijk korte tijd voor deze opdracht gekregen, vandaar dat ik dit graag zo snel wou doen.. Dit is een opdracht voor mijn portfolio, wat ik in eerste instantie al helemaal een belachelijk iets vind. Vandaar ook dat ik niet echt de interesse toon die er van mij gevraagd word, of de inspanning doe die ik hiervoor zou moeten.

Ik hoop dat ik jullie genoeg geinformeerd heb naar mijn beweegredenen en wat er met de info gebeurd.

Greetz Rick

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures