Springen naar inhoud

Organische structuur formules esters

• Log in om te kunnen reageren

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 mei 2009 - 14:41

Hallo, ik heb een vraagje.
In de les moesten we enkele proefjes doen om esters te maken, een daarvan was benzoŽzuur samenbrengen met ethanol. Mijn leerkracht vraagt mij nu om de structuur formules op te tekenen en de naam van de gevormde ester te geven. Op zich is dit geen probleem maar ik weet wel niet hoe de structuurformule van BenzoŽzuur eruit ziet of hoe de triviale naam ervan klinkt.

Kan iemand helpen?

Ps: De gevormde ester ruikt naar pepermunt...misschien kan dit al helpen :)

Alvast bedankt

Veranderd door Lennart, 16 mei 2009 - 14:51

"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 mei 2009 - 14:47

Google helpt altijd wel bij deze zaken. Wees niet verrast als je ineens een onbekende structuur tegenkomt. Het zal iig niet lijken op azijnzuur of butaanzuur. ;)

BenzoŽzuur gebruiken als zoekterm.

Als je de naam kunt geven van een ester uit propaanzuur en butanol bijvoorbeeld; die van benzoŽzuur en ethanol werkt op precies dezelfde manier.

Veranderd door Fuzzwood, 16 mei 2009 - 14:48

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 mei 2009 - 14:54

OK Fuzzwood, gevonden... merci :)
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures