Food Grade 35% Waterstof Peroxide

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Food Grade 35% Waterstof Peroxide

In de USA kwam ik in contact met het Health Science Institute.

Dit instituut propageert dringend het gebruik van zuivere (in de VS genoemd Food Grade) waterstof peroxide 35% om dit in sterk verdunde vorm naar 3% te gebruiiken als preventie- en geneesmiddel voor veel kwalen en ziekten.

In de USA is H2O2 in deze zuivere vorm te koop.

Ik wil het kopen in Nederland. Maar waar ?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Food Grade 35% Waterstof Peroxide

Ik snap absoluut niet waarom je het niet direct als 3% zou kopen dan.

Gewoon bij de drogist...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 241

Re: Food Grade 35% Waterstof Peroxide

noemt deze geconcentreerde vorm niet :"PERHYDROL" ??

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Food Grade 35% Waterstof Peroxide

Waterstofperoxide van 30% of hoger is in Nederland lastig te krijgen voor particulieren ivm het misbruik wat er van gemaakt kan worden. Er zullen wel wat onwetende handelaren zijn of handelaren die alleen in geld geïnteresseerd zijn.

De mening van genoemd instituut lijkt me onzinnig, als algemeen ontsmettingmiddel voro oppervlakten en instrumenten is het natuurlijk prima, maar afgezien van gebruik bij bijvoorbeeld bacteriële infecties is ontsmetten thuis niet echt nodig. Gebruik in de mondholte en zeker inwendig is af te raden ivm de weefselschade (en de mogelijke kankerverwekkendheid) die waterstofperoxide kan veroorzaken.

Evengoed is 3% waterstofperoxide bij vrijwel elke Nederlandse apotheek of drogist te koop.
β-Damascenon en maneschijn

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Food Grade 35% Waterstof Peroxide

bovendien is de term food grade erg misleidend gezien het helemaal NIET mag worden toegevoegd aan voedingsmiddelen.

Doe je het toch heb je een groot probleem met de VWA.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Reageer