[scheikunde] Eiwitzuivering

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 91

[scheikunde] Eiwitzuivering

Hi mensen

Ik heb morgen een toets over eiwitzuivering. En een paar dingen kan ik niet vinden/beantwoorden :S

Ik heb sommige vragen wel kunnen vinden en die zet ik erachter ter controle

Dit zijn ze:

-Basisprincipe van fractionering

-Welke stoffen worden er gebruikt voor fractionering?(1tje weet ik wel, dat is een buffer,maar wat is de andere?)

-Omschrijving van de volgende begrippen

-Eenheid van enzymactiviteit(U)

-Specifieke activiteit

-Zuiveringsfactor

-Uitleggen waarom electroforese zo belangrijk is bij eiwitzuivering(voor controle,zo kan je zien of er geen contaminatie o.id. is)

-Wat betekent uitzouten van eiwit?(Als je veel zout toe voegt wordt de oplosbaarheid van eiwit sterk verlaagd, eiwitten hebben in een oplossing een lading, ionen van zouten schermen deze lading af.Oplosbaarheid wordt zo verlaagd en de eiwtiten gaan klonten vormen)

-Noem 3 redenen waarom ammoniumsulfaat vaak gebruikt wordt om eiwitten uit te zouten?-hoge oplosbaarheid,veroorzaakt geen denaturatie,weinig invloed op de pH

-Noem 4 chromatografische methoden die kunnen toegepast worden in eiwitzuivering:

-Kolomchromatografie,ionwisselingschromatografie,affiniteitschromatografie,gelfiltratie.

Kunnen jullie mij hiermee helpen/op-aanmerkingen geven.mij naar een usefull site verwijzen a.u.b.?

Dank!

Illuminatus

Reageer