verschillende types titraties

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 8

verschillende types titraties

hallo

Ik ben eigenlijk op zoek naar schema's/voorbeelden van alle types van zuur-base titraties. met daarin de pH-berekeningen per buffergebied, info kwa nauwkeurigheid, hellingbepaling en gewoon algemene werkwijze.

Sterk zuur+sterke base

Zwak zuur+ sterke base

en zwak zuur en zwakke base

zijn gemakkelijk te vinden

maar die van meerwaardige zuren en basen zijn moeilijk te vinden

ik had ook graag eens wat voorbeelden gevonden waarin het omgekeerd gebeurd ( dus basen met zuren titreren en hiervan de verschillende soorten)

ik probeer ze allemaal zelf af te leiden maar weet dikwijls niet goed of ik het wel goed doe of niet. Ik heb al wat zitten rondzoeken op google maar heb nog niet veel gevonden. De engelse benaming van meerwaardig zuur zou me mss al wat kunnen helpen maar heeft iemand enige link?

Wat ik mij ook afvroeg was of er geen programma voor een grafisch rekenmachine (bv TI 84) om snel pH's en dergelijke te berekenen aan de hand van pK waarden en concentraties. Ik heb nl binnenkort examen waarbij we zo'n waarden gaan moeten berekenen en hierbij alles mogen gebruiken. Uit ervaring weet ik dat zo'n berekeningen veel tijd in beslag nemen terwijl dit altijd volgens hetzelfde principe is.

Hierin tijd besparen zou ook veel punten kunnen opleveren

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 1.253

Re: verschillende types titraties

polyprotic acid is een engelse naam.

Wdeb
Is liefde Chemie? ...In elk geval is Chemie wel bijna liefde.

Berichten: 306

Re: verschillende types titraties

Het handigste is een (tweedehands) chemieboek aanschaffen, zoals bijvoorbeeld Beginselen van de Chemie van C.J.G. Altmann. Staat o.a. te koop op www.bol.com! Daar staat alles in wat je wilt weten!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: verschillende types titraties

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Marjanne: Ik heb je vraag verplaatst naar een geschikter forum.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Reageer