deeltijd universiteit

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 157

deeltijd universiteit

Aangezien ik vrijwel klaar ben met mijn duale HLO opleiding, zit ik er aan te denken om de deeltijd studie analytische chemie (Analytical Sciences) aan de UvA te gaan volgen. Ik heb een contract gekregen bij een bedrijf die erg vrijgevend is met opleidingen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Graag had ik hier wat meer info over.

Of weet iemand wat zoal het verschil wordt in werkzaamheden tussen een HLO-er analytische chemie en master analytische chemie?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: deeltijd universiteit

Ik heb Analyticval Sciences gedaan aan de VU, maar de opleiding is gekoppeld aan die van de UvA. Veel vakken worden samen gedaan.

Het grote verschil tussen de master en de HLO is de mate waarin op de stof wordt ingegaan. Wees voorbereid op pittiger wiskunde, natuurkunde, thermodynamica en quantummechanica. Verder worden de chemische vakken natuurlijk veel breder behandeld.

Let wel, ik ben een directe WO-instromer dus vanaf het HLO kan ik geen directe ervaringen vertellen; slechts wat ik van instromers heb meegekregen.

Verder is het echt een interessante opleiding.

Mogelijk is het een idee contact op te nemen met de onderwijscoordinator van Analytical Sciences?

http://www.analyticalsciences.nl/Welcome.html
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 157

Re: deeltijd universiteit

Mogelijk is het een idee contact op te nemen met de onderwijscoordinator van Analytical Sciences?
Dat heb ik al gedaan. Hij zei dat ik eens op gesprek moest komen.

Maar ervaringen van anderen is ook nooit weg.

Reageer