epoxy blokje

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

epoxy blokje

Hoi !

Ik zou graag een kleine hoeveelheid staalvezels ingebed zien in een doorzichtig blokje van 15x15x15 cm³. Ik dacht hiervoor aan epoxy maar dit mag eender wat zijn, zolang de staalvezels maar zichtbaar zijn!

Kan iemand mij informeren welk materiaal zich hier het best toe leent, en wie ik hiervoor kan aanspreken (firma's?) of is er een mogelijkheid dat we dit zelf maken? bekisting kan gemaakt worden en de staalvezels zijn voorradig dus als de matrix van bindmiddel vrij te verkrijgen is?..

Alle info is welkom!! :D

Bedankt,

Maarten

Berichten: 311

Re: epoxy blokje

PDMS (poly(dimethylsiloxaan)) is een optie. Een voorbeeld is Sylgard 184 en wordt gemaakt door Dow Corning.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: epoxy blokje

Makkelijkst is PMMA, perspex.

Google maar eens op perspex gieten

Berichten: 132

Re: epoxy blokje

Epoxy kan ook gewoon. Voor commercieel verkochte producten, kijk eens op de site van poly-service, of zoek op west-system. Deze laatste levert allerlei spul voor boten, dus ook allerlei soorten epoxy.

Berichten: 1.816

Re: epoxy blokje

Veel epoxy-soorten vergelen, na enige tijd. Polyester is ook een optie. Overigens om de zweem van reclame te vermijden. Beide epoxy-firma's leveren oa. boot- enz. materiaal, alleen de werkwijze is wat anders. Maar de laatste tijd zijn de poly-acrylaten in opmars voor het ingieten van dergelijke dingen. (zie EchtePino)

Maar poly-urethaan kan ook nog, dat gebruik ik zelf voor elektronica.
LiA

Berichten: 45

Re: epoxy blokje

PMMA is in dit geval denk ik het beste materiaal, mooi helder en hard en krasvast.

Ik ga er dan even van uit dat dit blokje door aardig wat handen heen zal gaan.

Reageer