Problemen met GC-MS

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 9

Problemen met GC-MS

Hallo,

ik vroeg me af of er onder jullie mensen zijn die verstand hebben van de GC-MS.

Hier op het lab hebben we een Agilent 6890 GC met 5793 MSD staan.

Deze werkt in combinatie met een HT200H headspace autosampler.

Sinds enkele dagen geeft de software storingen...

Ik kan geen sequenties uitvoeren, want na de eerste meting schakelt de software een "Postrun' in. Deze kan ik met geen mogelijkheid uit krijgen.

Heeft iemand verstand van deze GCMS en het software pakket ChemStation van Agilent?

Alvast bedankt,

Labbeheer

Hogelschool Van Hall Larenstein Leeuwarden

Berichten: 58

Re: Problemen met GC-MS

Agilent zelf bellen. Ze staan bekend om hun slechte service en opleiding ... wat inderdaad zo is. Maar als je belt naar hen, dan krijg je iemand aan de lijn die je verder kan helpen. Het zal misschien wel een tijd duren voordat ze weten wat er mis is. Ik heb 3 jaar met dit toestel gewerkt en een redelijke opleiding gehad, maar dit heb ik nog niet meegemaakt.
chromblog.wordpress.com

Berichten: 9

Re: Problemen met GC-MS

Ik heb inderdaad Agilent gemaild, en aan de lijn gehad. Aldaar wisten ze ook niet wat ze moesten.

ik kon altijd proberen of er hier iemand was die het probleem herkende.

maar ja, hopen dat Agilent morgen langs komt, dan kan ik volgende week verder met mn onderzoek...

Berichten: 873

Re: Problemen met GC-MS

Anitknak schreef: Ik heb inderdaad Agilent gemaild, en aan de lijn gehad. Aldaar wisten ze ook niet wat ze moesten.

ik kon altijd proberen of er hier iemand was die het probleem herkende.

maar ja, hopen dat Agilent morgen langs komt, dan kan ik volgende week verder met mn onderzoek...
Je hebt ergens in je software voor de aansturing van je GC-MS de mogelijkheid dat je "gas-save mode"kunt inschakelen. Die mogelijkheid heb je op twee plaatsen maar de ene is voor een post run na elke injectie, de andere is voor een post-run na een hele sequence. Waarschijnlijk heeft iemand de verkeerde ingeschakeld.

Ik weet niet waar dit precies zit maar heb dit probleem gehad bij een collega van me die op een andere lokatie werkt en een Agilent GC heeft.

suc6

Berichten: 9

Re: Problemen met GC-MS

Die Gas saver functie zit inderdaad op deze gc. Deze is in te stellen bij de Flow instellingen van de kolom. Deze staat uit, want anders werkt de headspace niet.

(die wacht op een optimale flow, welke niet komt als de gas saver aan is)

Het rare is dat het apparaat maandag nog werkte, en dinsdag ineens storingen/foutmeldingen had. Tussendoor is (zeker weten) niemand bezig geweest. Ik heb alleen het temperatuur programma van mijn methode wat aangepast, maar mijn oude methode doet het ook niet meer nu...

Heb mail gehad van Agilent.
Zet vervolgens alleen data aquisitie aan in je method. Zie je het problem dan ook. Indien niet dan zit het problem dus in data analyses gedeelte

en moet je dat verder troubleshooten.
Weet iemand waar ik dat kan veranderen?

ik kan het niet vinden namelijk.

alvast bedankt!

Berichten: 9

Re: Problemen met GC-MS

Hij werkt weer!

nadat ik (weer) een compleet nieuwe methode heb aangemaakt, en deze in een andere map heb opgeslagen, deed hij het wel.

Van anderen hoorde ik dat agilent software wel vaker problemen heeft met zoiets. Als de software niet werkt, plaats de methode in een andere map, en hij doet het wel :d

Reageer