Springen naar inhoud

massaspectrum 1-fenyl-1-butyn

• Log in om te kunnen reageren

Piejielbk

Piejielbk

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2009 - 10:33

Hoi,

Ik moet voor mijn examen het massaspectrum bepalen van bovenstaande molecule. Er valt niet zoveel te verklaren, het is dan ook bijna af. Toch vroeg ik me af of mss iemand wist waar de M-3 pieken vandaan komen, die volgens onze cursus niet kunnen bestaan (het is dan ook organische chemie). Ik krijg de afbeelding hier blijkbaar niet geplakt. De vraag kan ook gewoon algemeen bekeken worden: hoe kan een M-3 piek verklaard worden in het massaspectrum van een molecule met enkel C en H? (de abundantie is pakt 1/10e van het moederion).

bedankt P-J

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

prankster159

prankster159

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 augustus 2009 - 17:54

Mischien is het een of ander isotoop ofzo.

Thionyl

Thionyl

• >1k berichten
  • 1595 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 augustus 2009 - 20:23

Kan het niet gewoon storing zijn? Wij hadden vroeger wel eens, hmmmm, last van trams die voorbij reden.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 augustus 2009 - 10:14

Nochtans geeft ook de NIST-library voor 1-butynylbenzeen een duidelijke piek voor massa M-3.

Ik heb wat zitten vergelijken met massaspectra voor 1-propynylbenzeen (1-fenyl-1-propyn) en 1-pentynylbenzeen (1-fenyl-1-pentyn), maar mijn kennis van massaspectrometrie schiet voor deze specifieke stoffen tekort om de structuur van het molecuulfragment eraan te koppelen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures