cone voltage fragmentation

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 18

cone voltage fragmentation

Bij cone voltage fragmentation, waar gebeurt dan juist de fragmentatie?

Tussen de uitlaat van de HPLC en de sample cone?

Of pas na de sample cone?

Wat ik mij ook afvroeg is waarom er na de sample cone in vacuum wordt gewerkt?

Zou mij echt vooruit helpen moest iemand mij hierop kunnen antwoorden
Hoedt u voor de afgoden der kuisheid, dankbaarheid en gehoorzaamheid

Berichten: 1.122

Re: cone voltage fragmentation

cone voltage fragmentation is een andere benaming voor in-source fragmentation. Bij de overgang van molecules in de electrospray naar het vacuum achter de skimmer vindt deels fragmentatie plaats doordat de moleculen hier versnelt worden door de hoge spanning tussen de spraytip en de skimmer. De moleculen (analieten) kunnen hierbij botsen met 'omgevings moleculen' en daarbij fragmenteren.

Zie hier o.a.

En waarom vacuum: het antwoord daarop kun je deels terug vinden in de achterliggende gedachte van in-source fragmentation. Verder is daar op het forum al eerder over gesproken. Zoek daar ook eens op.

Berichten: 18

Re: cone voltage fragmentation

Dank u! Dat document had ik ook al gevonden, maar ik weet niet precies wat bedoeld wordt met de skimmer. Ik heb hier een figuur waarop die spraytip staat, dan komt de sample cone en daarna de extraction cone..
Hoedt u voor de afgoden der kuisheid, dankbaarheid en gehoorzaamheid

Berichten: 18

Re: cone voltage fragmentation

ik denk dat ik het begrijp als de skimmer gewoon de hetzelfde is als de sample cone
Hoedt u voor de afgoden der kuisheid, dankbaarheid en gehoorzaamheid

Berichten: 18

Re: cone voltage fragmentation

hoewel ik hier ook een teskt heb die aangeeft dat het via in-source fragmentation mogelijk is om fragmentatie te induceren in de regio BEHIND de sample cone..

Waar fragmenteert nu? Ervoor of erna?
Hoedt u voor de afgoden der kuisheid, dankbaarheid en gehoorzaamheid

Berichten: 2.399

Re: cone voltage fragmentation

Het gebeurd in de source, waar precies is niet belangrijk. Ik heb oxidaties gezien, die erg potentiaal afhankelijk zijn (ik denk dat dat erg dicht bij de naald gebeurd), maar je kunt ook je vacuum in de source wijzigen en dan gebeurd het later lijkt mij. Het gebeurd iig voor de eerste quadrupole.

Reageer