Springen naar inhoud

MS parameters

• Log in om te kunnen reageren

helxena

helxena

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2009 - 20:39

Ik gebruik een LC-MS/(MS)
Dus waarbij er 2 quadrupolen zijn, maar enkel de tweede wordt gebruikt omdat deze een hogere resolutie heeft.
Kan iemand mij deze parameters verklaren:
Analyser LM 1 Resolution 15,0
HM 1 Resolution 15,0
Ion Energy 1 3,0
Entrance 20
Exit 20,0
LM 2 Resolution 15,0
HM 2 Resolution 15,0
Ion Energy 2 1,5
Multiplier (V) 620

Dank u
Hoedt u voor de afgoden der kuisheid, dankbaarheid en gehoorzaamheid

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

bteunissen

bteunissen

• >1k berichten
  • 1122 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2009 - 22:05

Ik gebruik een LC-MS/(MS)
Dus waarbij er 2 quadrupolen zijn, maar enkel de tweede wordt gebruikt omdat deze een hogere resolutie heeft.

vanwaar de conclusie: 'dus'?

Zit er niet een HELP functie op de software van de MS? In mijn ervaring staat hier altijd haarfijn uitgelegd wat de verschillende parameters betekenen.

Entrance en exit zijn waarschijnlijk potentials. Multiplier is de spanning op de multiplier (de uiteindelijke detector).

Zoek ook eens op google, daar is tegenwoordig best wel wat info op te vinden.... :oops:

helxena

helxena

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2009 - 22:52

Ja omdat mij dat werd verteld dat er twee quadrupolen zijn en de tweede wordt enkel gebruikt omdat deze een grotere resolutie heeft..
Ik zie dat niet echt terug in die parameters
Hoedt u voor de afgoden der kuisheid, dankbaarheid en gehoorzaamheid

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2009 - 03:41

Het zijn er 3 natuurlijk, een tripple quadrupole instrument

Iedere fabrikant heeft zijn eigen naam voor deze parameters, en ook de getallen zeggen geen zak. Dit zijn de parameters van een waters/micromass instrument.

Die 15 waarden bij resolution geven de massa cutoff weer. flowinject maar eens een sample en ga er aan draaien. >15 geeft een scherpe piek (dus erg specifiek, maar minder ionen zullen de detector halen, en omgekeerd).

Ionenergy is een indicatie voor hoe vies je instrument is. Als die op 3 staat om nog wat te zien dan zou ik je front end maar eens schoonmaken (deze werkt vaak als een aan uit schakelaar).

Multiplier is door bas al uitgelegd, het potentiaal op je detector, hoe hoger hoe gevoeliger.

sradracer

sradracer

• >100 berichten
  • 157 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2009 - 07:02

Het zijn er 3 natuurlijk, een tripple quadrupole instrument.

Dat is niet helemaal waar. Er zitten 2 quadupoles in als MS zeg maar en 1 voor de collisioncell, maar dat zijn vaak 8 buizen.
Voor de handigheid wordt het vaak een triple quad genoemd...

Veranderd door sradracer, 18 juni 2009 - 07:02

bteunissen

bteunissen

• >1k berichten
  • 1122 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2009 - 08:50

Ja omdat mij dat werd verteld dat er twee quadrupolen zijn en de tweede wordt enkel gebruikt omdat deze een grotere resolutie heeft..
Ik zie dat niet echt terug in die parameters

Het klinkt vreemd wat je zegt.

Dit klinkt enkel als steekhoudend als je de tripple quadrupole gebruikt als single quadrupole. Dan gebruik je dus niet de q2 en heb je de keuze om Q1 of Q3 te gebruiken voor slectie van ionen. Er kan best wel verschil zitten in resolutie tussen de eerste en derde quadrupole.

Vitamietje

Vitamietje

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2009 - 14:15

[quote name='sradracer' date='do 18 juni 2009 om 08:02 uur'][/QUOTE]
Dat is niet helemaal waar. Er zitten 2 quadupoles in als MS zeg maar en 1 voor de collisioncell, maar dat zijn vaak 8 buizen. Voor de handigheid wordt het vaak een triple quad genoemd...[/QUOTE]

Dan noem je het een tandem quad ipv triple quad...

;)

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2009 - 16:48

Het zijn er 3 natuurlijk, een tripple quadrupole instrument.

Dat is niet helemaal waar. Er zitten 2 quadupoles in als MS zeg maar en 1 voor de collisioncell, maar dat zijn vaak 8 buizen.
Voor de handigheid wordt het vaak een triple quad genoemd...

Pfffffff die quadrupoles zijn in sommige instrumenten inderdaad hexapoles of octapoles. Maar gaat een beetje lastig om het zo te noemen he, quadrupole octapole quadrupole instrument. Ohw wacht er zit vaak nog pre-filters in ook, Hexapole, quadrupole, quadrupole, octapole, quadrupole massa spectrometers. Happy now :P ?

sradracer

sradracer

• >100 berichten
  • 157 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juni 2009 - 11:01

Hexapole, quadrupole, quadrupole, octapole, quadrupole massa spectrometers. Happy now :P ?

daarom zei ik ook, Voor de handigheid wordt het vaak een triple quad genoemd...

Maargoed. iedereen weet wat we bedoelen ;)

Veranderd door sradracer, 19 juni 2009 - 11:02

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures