Reactiemechanisme nodig met SPOED 10 euro beloning

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Reactiemechanisme nodig met SPOED 10 euro beloning

Hallo allemaal,

Wie heeft er verstand van organische syntheses? Ik heb met spoed een reactiemechanisme nodig, degene die het maakt krijgt 10 euro van mij 5 euro vooraf 5 euro achteraf u kunt mij toevoegen op msn of mailen naar [...censuur...]. het zijn 3 stapjes.

Groeten,

Afbeelding

je kunt de afbeelding bekijken, dan zie je alle stappen en chemicalien. Ik zit er al 1 dag mee en ik loop steeds vast, dus als iemand het weet ben ik je echt heel erg dankbaar, de beloning staat er nog steeds mocht je eht acceptere.

Berichten: 183

Re: Reactiemechanisme nodig met SPOED 10 euro beloning

Dat is nog eens orgineel. Je taken kopen omdat je wrs te laat begonnen bent.

Waarom plaats je je vraag gewoon niet hier en zullen we helpen. Je leert er nog iets van + je kan met die 10 euro in het weekend nog ene gaan drinken.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.129

Re: Reactiemechanisme nodig met SPOED 10 euro beloning

Ik kocht ze vroeger altijd als ik niet klaar was, het waren me nog eens mooie tijden :D

Berichten: 183

Re: Reactiemechanisme nodig met SPOED 10 euro beloning

Mm, een lastige. Ben je wel zeker van je reagentia, want met het beginproduct in stap 3 ga je nooit de gewenste stof kunnen maken, toch niet de vorming van een amide én carbonzuur.

Zo zou je het bv wel kunnen doen:

de eerste stap is juist, je malonic ester heeft zure waterstoffen, die kan je deprotoneren en tweemaal laten aanvallen op het alkylhalide.

Afbeelding

in de tweede stap aceton gebruiken geeft het gewenste eindproduct om in de 3de stap te gebruiken.

Afbeelding

en dan in de derde stap een nucleofiele aanval op de driering en een tweede nucleofiele aanval om de carbonyl met uitstoot van aceton.

Afbeelding

Iets anders kan ik er voor de moment niet van maken, maar met de structuren zoals jij ze tekent ga je er volgens mij niet geraken.

Iemand anders suggesties

Reageer