IVET

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 45

IVET

Hallo iedereen,

Ik zoek een handboek over in vivo expressie technologie.

ALs ik op IVET zoek, dan krijg ik allerhande links naar in vitro expressie technologie.

Ik zoek echter specifiek naar in vivo expressie technologie. Zijn hier geen goede handboeken over (eventueel engelstalig)?

Het enige dat ik tot hiertoe vind zijn zeer summiere stukjes en een aantal wetenschappelijke publicateties, maar daarin geven ze geen goede deftige theoretische uitleg , achtergrond over het hele proces.

Iemand een idee over een goed boek?

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: IVET

Als ik via Web of Knowledge (http://apps.isiknowledge.com/) zoek op in vivo expression technology vind ik 2000+ artikelen. Dus misschien je zoektermen iets anders aanpassen ;)

En ik zou zeggen dat bij de summiere stukjes die je omschrijft een bron vermeld staat, heb je die bron gevolgd?
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 516

Re: IVET

Twee boeken die ik hier heb lliggen

- principles of gene manipulation and genomics - S.B. Primrose and R.M. twyman

- Gene cloning and DNA analysis - T.A. Brown

Misschien niet altijd zozeer enkel toegespitst op in vivo expressie, maar zeer zeker wel op gentechnologie. De technieken staan er allemaal vrij goed in uitgelegd, dus als dat is wat je zoekt...

Voor Primrose and Twyman heb je wel ietwat kennis in het vakdomein nodig. Brown legt het allemaal heel basic uit.

Berichten: 45

Re: IVET

Jurn schreef: Als ik via Web of Knowledge (http://apps.isiknowledge.com/) zoek op in vivo expression technology vind ik 2000+ artikelen. Dus misschien je zoektermen iets anders aanpassen ;)

En ik zou zeggen dat bij de summiere stukjes die je omschrijft een bron vermeld staat, heb je die bron gevolgd?
Het probleem is dat ik veel van die artikels ook niet kan openen doordat ik geen toegang heb.

Ik heb geen toegang via universiteit of iets dergelijks.

@pinkpanther,

bedankt voor die titels.

Ik ga eens kijken of ik die boeken ergens in een bib kan vinden, maar er wordt in die boeken toch zeker voldoende aandacht besteed aan ivet ? de in vivo expression technology?

Berichten: 1

Re: IVET

Hierbij de titel van een artikel waarin alle vormen van IVET besproken worden:

Unraveling the Secret Lives of Bacteria: Use of In Vivo Expression Technology and Differential Fluorescence Induction Promoter Traps as Tools for Exploring Niche-Specific Gene Expression

Dit kan je zo downloaden van het internet.

Hopelijk helpt dit je op weg.

Berichten: 45

Re: IVET

Hierbij de titel van een artikel waarin alle vormen van IVET besproken worden:

Unraveling the Secret Lives of Bacteria: Use of In Vivo Expression Technology and Differential Fluorescence Induction Promoter Traps as Tools for Exploring Niche-Specific Gene Expression

Dit kan je zo downloaden van het internet.

Hopelijk helpt dit je op weg.
dank je wel.

Reageer