[Mechanica] Young Modulus

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 1

[Mechanica] Young Modulus

Hoi, originaliteit ten spijt, ben ik momenteel bezig met mijn profielwerkstuk over bruggen. Mijn corrector wil dat ik wat formules gebruik in mijn werkstuk, dus zodoende kwam in op de Young Modulus uit voor de doorbuiging van verschillende materialen over een bepaalde lengte etc. Maar in de Young Modulus staat ook een variabele Id, wat het geometrisch traagheidsmoment van de doorsnede van de staaf t.o.v. de snijlijn met de neutra­le laag moet voorstellen. Volgens mij zijn dit waardes die materiaal afhankelijk zijn, dus dan zou ik graag wat verschillende waardes willen hebben, die dan ook natuurlijk corresponderen met verschillende materialen. Hebben jullie misschien enig id waar ik dit kan vinden ( ok, ik geef toe flauw woordgrapje)...

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: [Mechanica] Young Modulus

Geometrische traagheidsmoment is alleen afhankelijk van de vorm en niet van het soort materiaal.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [Mechanica] Young Modulus

Zoek eens wat boeken over mechanica zou ik zeggen.

En waarom wil je leraar in vredesnaam formules zien? Een formule is alleen maar makkelijk om mee te rekenen, maar als je niet snapt hoe die formule als zodanig is opgebouwd dan heb je er geen snars aan. Eigenlijk moet je in staat zijn om zelf die formule op te stellen. Dan pas snap je waar je het over hebt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer