Springen naar inhoud

havo staatsexamen

• Log in om te kunnen reageren

eljoosto

eljoosto

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2009 - 13:17

ik heb a.s. dinsdag mondeling staatsexamen, heb geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen, dus als iemand er wat over kwijt wil!!!!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

FrankB

FrankB

• >250 berichten
  • 281 berichten

Geplaatst op 19 juli 2009 - 18:21

Daar heb ik ervaring mee... Als eerste krijg je een casus, daar krijg je een bepaalde tijd voor om de casus in te studeren in een apart lokaal. Vervolgens wordt je door een persoon meegenomen naar een ander lokaal. Je wordt (in mijn geval) door twee mensen beoordeeld. Zij stellen vragen over de casus en de lesstof die jij geleerd hebt.

Bovendien moest ik een poster maken en een bijbehorende presentatie van ongeveer 5 minuten voorbereiden. Ik weet niet of dat nog steeds moet? Ook over de poster (onderwerp) worden dan ook vragen gesteld.

Aantal tips:
∑ Je krijgt veel vragen over de lesstof. Als je dit goed geleerd hebt, zijn er eigenlijk geen zorgen;
∑ Als je zenuwachtig bent, is dat geen probleem, dat herkennen ze vrij goed en houden ze rekening mee. Het klinkt allemaal eng, maar het valt eigenlijk best mee. In mijn geval had ik leuke en aardige examinatoren, en zo voel je sneller op je gemak;
∑ Bij het bestuderen van de casus, anticipeer ook welke vragen de examinatoren kunnen vragen, zodat je een goed antwoord kan verzinnen.

eljoosto

eljoosto

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2009 - 19:23

hey frank, bedankt voor je reactie.
ik heb mijn scheikunde thuis via de NHA gedaan, dus ik heb het allemaal zelf een beetje moeten uitzoeken, ik hoop dat 't allemaal op zijn plek valt a.s. dinsdag! ik ga je tips in ieder geval gebruiken

FrankB

FrankB

• >250 berichten
  • 281 berichten

Geplaatst op 20 juli 2009 - 16:16

Gaat wel goed komen. Mijn ervaring is dat de lesstof gegeven bij de thuis studies niet onder doet voor de lesstof in de klas. Althands, op de examens ging het prima. Succes morgen!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures