Springen naar inhoud

Acros Organics

• Log in om te kunnen reageren

Nernst

Nernst

• >250 berichten
  • 338 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 juli 2009 - 15:04

Hoi,

Zoals velen onder ons ben ik bekend met het fenomeen Acros Organics. Zij zijn een grote speler in de verkoop van chemicaliŽn en toebehoren. Nu zie ik het persoonlijk wel zitten om in zo'n bedrijf te gaan werken, meer bepaald als scientist organische chemie.

Maar nu vroeg ik mij af wat men precies in zo'n bedrijf als Acros Organics doet. Na zelf een zoektocht opgestart te hebben heb ik helaas nog niet veel extra informatie gevonden. Daarom vraag ik hier om hulp. Zijn er hier leden die mij wat meer kunnen vertellen over de werkzaamheden van Acros? Bestaat er de mogelijkheid om er te werk gesteld te worden als organisch chemicus? Persoonlijk prefereer ik een job waarin de optimalisatie van organische syntheses centraal staat.

groetjes, Nernst

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

kdamme

kdamme

• >25 berichten
  • 41 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 juli 2009 - 15:29

Waarom niet even contact opnemen met Acros zelf? Als jij oprechte interesse in hun bedrijf toont word je zelf wijzer en zij hebben meteen een positief gevoel bij jou.

Nernst

Nernst

• >250 berichten
  • 338 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 juli 2009 - 15:38

Hmm, ik ging er vanuit dat wanneer ik interesse toon in een bedrijf, ik toch op zijn minst kennis moet hebben van hun werkzaamheden? Stel dat ik mijn expertise tot hun richt, en later blijkt dat men helemaal geen functie in het bedrijf heeft waarnaar ik streef, dan kom ik, naar mijn mening, over als iemand die elk bedrijf zomaar aanschrijft voor een job te kunnen bemachtigen...

Labstuff

Labstuff

• >250 berichten
  • 496 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 juli 2009 - 21:09

Acros verkoopt lab-materialen.. je kan op onderzoek-gebied dus weinig doen bij hun vrees ik. Wellicht hebben ze verkopers of magazijn medewerkers nodig, maar verder zal je denk ik niet komen.

Net zoals bij de Gamma.. als je daar wil gaan werken omdat je graag wil schilderen zit je verkeerd.. men verkoopt alleen potjes verf.

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 juli 2009 - 07:00

Acros verkoopt lab-materialen.. je kan op onderzoek-gebied dus weinig doen bij hun vrees ik. Wellicht hebben ze verkopers of magazijn medewerkers nodig, maar verder zal je denk ik niet komen.

Net zoals bij de Gamma.. als je daar wil gaan werken omdat je graag wil schilderen zit je verkeerd.. men verkoopt alleen potjes verf.

Ik begreep dat Acros een bedrijf is dat organische stoffen synthetiseert en (uiteraard) verkoopt. Maar als ik het zo begrijp maken ze niets zelf?

De site van Acros is wat dubbel, zo lees ik zowel:

multistage custom synthesis projects: glassware reactors from 500ml to 100L

en

manufacturing facilities equipped with reactors (stainless steel and glasslined) ranging from 500ml-6,000L, offer bench to pilot scale production

als

The quality (ISO 9001) and environmental management system (ISO 14001) of Acros Organics, approved by Lloyd's register, is applicable to the sourcing, final quality control, handling, packaging, warehousing and worldwide distribution of fine chemicals for research and industry.

Het eerste suggereert toch dat ze iets zelf doen, maar wellicht hebben ze alleen indirect toegang tot die faciliteiten, het tweede suggereert in elk geval dat ze geen kwaliteitssysteem voor productie hebben, lijkt me in deze tijd een noodzaak.

Dus toch eerst maar eens goed bij Acros informeren, de eerste vraag heb je hiermee al binnen.
β-Damascenon en maneschijn

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 juli 2009 - 19:10

Ik heb mij dit ook al afgevraagd maar neem eens hun catalogus, ze kunnen dat onmogelijk allemaal of grotendeels zelf synthetiseren.

Het lijkt me moeilijk maar niet onmogelijk: heb je gedacht om zelfstandig te produceren en als toeleveringsbedrijfje te werken? Waarschijnlijk brengt dat als kleine zelfstandige niet genoeg op om de hgoe kosten te dekken i.v.m. de strenge veiligheidsnormen en de hoge kosten voor deftig materiaal.

Ik denk dat je in de farmaceutische sector meer werk gaat vinden voor de job die jij zoekt. (en waarvan ik nu al droom :P )

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures