Springen naar inhoud

salpeter

• Log in om te kunnen reageren

chemie man

chemie man

• >25 berichten
  • 96 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 juli 2009 - 14:23

in vogelpoep(dat witte spul) zit een bepaalde hoeveelheid salpeter kan iemand mij vertellen hoeveel %sapeter er in vogelpoep zit?

groeten

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 27 juli 2009 - 14:44

Nat of al uitgedroogd? :cry:

Een link naar guano:
http://de.wikipedia.org/wiki/Guano

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 juli 2009 - 19:59

# Moderatoropmerking
Bert14, met 5 posts tot nu toe allemaal over kalium en salpeter wek je de indruk dat je geen interesse hebt in de chemie op zich, maar uitsluitend in pats-boem. Ik waarschuw je dat dit op chemieforum.nl niet wordt gewaardeerd.

chemie man

chemie man

• >25 berichten
  • 96 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 juli 2009 - 21:14

sorry maar dat is niet mij bedoeling ik probeer alleen maar iets te maken van natuurlijke dingen en het gaat nmij niet om (pats-boem)[BOOM] want ik wil laborant worden. sorry dat ik deze gedachten veroorzaakt heb.

groeten bert

w_oute_r

w_oute_r

• >250 berichten
  • 654 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 juli 2009 - 23:59

Er zijn heel wat meer dingen die je kan maken met natuurlijke dingen. Salpeter uit vogelpoep halen lijkt mij vooral een smerig en ongezond werkje.
Daarnaast sta je er versteld van wat er allemaal in de natuur voorkomt. Mijn hobbychemie probeer ik ook zoveel mogelijk te richten op de simpelheid van de natuur en daar iets complex van maken. Bijvoorbeeld: Geur- en kleurstoffen uit planten, anorganisch->organisch-reacties.

Dit soort extracties van uitwerpselen houd ik mij niet mee bezig, dat is mij te ranzig. Er zijn veel interessantere dingen. Waar ik mjizelf nu mee bezig houd:
Maken van ethanol uit suiker, azijnzuur uit dat ethanol en aceton uit dat azijnzuur. En eventueel nog verder aceton naar mesityloxide. Noem maar op. Uiteraard zijn niet alle reactanten uit de natuur, maar zeker goed thuis te verkrijgen en naar mijn idee erg leuk om uit te voeren. Relatief simpel en heel interessante producten.

chemie man

chemie man

• >25 berichten
  • 96 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 augustus 2009 - 14:06

weet dan niemand hoeveel procent ongeveer?:(

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 01 augustus 2009 - 14:21

Als je de link had gevolgd kun je lezen dat er 10-70% salpeter in droge guano of vogelpoep zit.

Nat of al uitgedroogd? was niet zo maar een opmerking want 10 of 90 % water zorgt voor totaal verschillende concentraties.

chemie man

chemie man

• >25 berichten
  • 96 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 augustus 2009 - 17:10

okey bedankt

[|:-)]

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures