Deconjugatie voorafgaand aan analyse

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Deconjugatie voorafgaand aan analyse

Hallo,

Hopelijk kan iemand me helpen..

Deconjugatie met behulp van β-Glucuronidases worden veel gebruikt voor de enzymatische hydrolyse van glucuronides in urine, plasma en andere vloeistoffen voorafgaand aan analyse met behulp van bijvoorbeeld mass spectrometry of high prformance liquid chromatografie. Heeft dit te maken met de eigenschappen van de gevormde glucuronic acid die na glucuronidatie gevormd wordt? Of kan deze gevormde metaboliet mogelijk een reactie aangaan met een andere stof waardoor de analyse met bijvoorbeeld HPLC bemoeilijkt wordt?

Groeten,

Suzanne

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Marjanne: Vraag verplaatst naar een geschikter forum.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Deconjugatie voorafgaand aan analyse

Misschien heeft het er mee te maken dat je bij deze processen de producten zo klein mogelijk wil houden voor MS of HPLC detectie.

Door zoveel mogelijk producten te knippen met enzymen wordt het natuurlijk makkelijk voor deze technieken om bepaalde stoffen te meten.

Maar ik weet het niet zeker dit leek mij de meest logisch beredenering.

MvG Ron

Reageer