Springen naar inhoud

eindpuntbepaling logingproces

• Log in om te kunnen reageren

stef21

stef21

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 augustus 2009 - 14:04

Een legering bestaande uit (voornamelijk) Cu en Ag gaat reageren met zwavelzuur
en zuurstof tot kopersulfaat en water(110įC 6Mpa) en indien reactie niet "op tijd" wordt stilgelegd gaat zilver ook in oplossing wat dus een extra zuiveringsstap vereist.

Dit moet op industriŽle schaal dus op tijd worden gestopt via bv: temperatuurvariatie, zuurstofverbruik .
Heeft er iemand een idee waar ik dergelijke informatie heb meest accuraat kan opzoeken?
Het probleem is wel dat ik moet vertrekken van labo-schaal en dan vervolgens dit moet gaan toepassen op industriŽle schaal. Ik zou anders dus de reactie voor een verschillende duur laten doorgaan en achteraf kijken waar nog zilver in oplossing zit, maar het gedrag kan wel eens anders zijn.
Elke informatieve bijdrage is welkom

alvast bedankt
stef

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 augustus 2009 - 14:54

Dit is in feite een soort redoxreactie, met metaalionen die allebei een aparte geleidbaarheidscoŽfficient hebben. Mijn gevoel zegt (ook al heb ik geen ervaring in industriele processen) dat een continue geleidbaarheidscel zou kunnen werken. Als dus het koper op is en het zilver begint te reageren, zou je dat in de geleidbaarheid moeten merken.

Veranderd door Fuzzwood, 05 augustus 2009 - 14:55

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures