Springen naar inhoud

- - - - -

Zwaar vervuild Ommen

• Log in om te kunnen reageren

*_gast_GenGF01010_*

• Gast

Geplaatst op 08 augustus 2009 - 15:17

KLIK!

Dit keer geen gif in de grond of radioactief afval, maar beide zaken in 1x op hetzelfde bouwterrein...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mark J

Mark J

• >100 berichten
  • 243 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2009 - 10:34

Een kwalijke zaak, zeker als dat radioactieve materiaal er al tijden ligt. Kan men tegenwoordig radioactief materiaal niet waarnemen met behulp van satellieten of iets dergelijks?

w_oute_r

w_oute_r

• >250 berichten
  • 654 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2009 - 10:43

Een kwalijke zaak, zeker als dat radioactieve materiaal er al tijden ligt. Kan men tegenwoordig radioactief materiaal niet waarnemen met behulp van satellieten of iets dergelijks?

Als de straling vanuit de ruimte is waar te nemen, dan denk ik dat omstanders dat al eerder hadden gemerkt :P

kippenborst

kippenborst

• >100 berichten
  • 180 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2009 - 12:10

een kwalijke zaak wel, maar zonder verdere informatie hoeft het niet heel erg te zijn.

google maar eens op Jodium 131 (radioactief element) dit wordt toegepast in een aantal ziekenhuis behandelingen. bij lage concentraties mag je gelijk naar huis en gaat het via je urine weer weg.

Stel dat iemand behandeld is en daar nu net naar de wc moest?? dan ligt daar dus radioactief ziekenhuis materiaal. [STKM] [STKM] [STKM]
dus het ligt er maar net aan in welke context je het ziet.

ik zeg niet dat Jodium 131 gevonden is of wat dan ook. ik wil alleen even duidelijk maken dat er verschillende vormen van radioactief afval zijn en dat in sommige gevallen wel eens schromelijk overdreven wordt in het nieuws.

en aangezien er verder weinig tot geen ophef/extra ziekenhuisopnamen en ergere dingen zijn te vinden denk ik dat het wel mee valt. maar het blijft natuurlijk wel een kwalijke zaak dat er zo veel afval weer ergens wordt gedumpt terwijl voor een paar euro je het kwijt bent. maar ja geld....

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures