Springen naar inhoud

Werken in onderwijs na HLO

• Log in om te kunnen reageren

Oromis_CF

Oromis_CF

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 augustus 2009 - 16:07

Als alles goed gaat heb ik eind dit jaar mijn HLO diploma in de richting Biologie en Medisch laboratoriumonderzoek. Hierna ben ik van plan om de master moleculaire levenswetenschappen te doen @ Universiteit Maastricht. Weet iemand hoe de mogelijkheden zijn om na het HLO en/of na de master een baan in het middelbaar onderwijs (als docent of praktijkinstructeur) te krijgen?
''Religion is the worship by man of a creator for bestowing his existence. But, man is nothing but the product of nature; so this gratitude is misdirected. If nature is so admirably able to control everything then we need no foreign agent.‘’ (de Sade)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

sradracer

sradracer

• >100 berichten
  • 157 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 augustus 2009 - 06:39

Als je docent wilt worden, moet je na je studie nog, ik dacht één jaar, een lerarenopleiding volgen.
En als je HBO hebt gedaan, wordt je vaak docent op het middelbaar onderwijs, heb je universiteit, dan geef je les op een HBO. Maar dit zijn richtlijnen.

McSnarf

McSnarf

• >100 berichten
  • 184 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 augustus 2009 - 17:29

In Eindhoven kan je na een bachelor aan een van de opleidingen een master opleiding volgen aan de Eindhoven School of Education. Een 1 jarige opleiding van 4 dagen praktijk en 1 dag begeleide les, waarmee je een graag kunt verkrijgen voor bovenbouw onderwijs.
Onderbouw onderwijs heb je volgens mij geen specifieke docentenopleiding voor nodig. Toch zou ik de masteropleiding doen: het is nu een jaar doorzetten, maar dan heb je straks meer avonduren vrij.

Bedenk dat een overstap van onderwijs naar de industrie moelijker is dan andersom!

Mark J

Mark J

• >100 berichten
  • 243 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 september 2009 - 09:15

Als je docent wilt worden, moet je na je studie nog, ik dacht één jaar, een lerarenopleiding volgen.
En als je HBO hebt gedaan, wordt je vaak docent op het middelbaar onderwijs, heb je universiteit, dan geef je les op een HBO. Maar dit zijn richtlijnen.

Je kan ook vaak leraar worden op het HBO als je een x aantal jaar werkervaring hebt :lol:

Verder zou je met je HBO ook les kunnen gaan geven aan de onderbouw van de middelbare school, wil je ook de bovenbouw lesgeven moet je eerst je master halen [|:-)]

daan6119

daan6119

• >25 berichten
  • 27 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2009 - 12:56

na je opleiding aan de uni hoef je alleen nog maar je pedagogische en didactische papieren te halen je werk dan gewoon en daarnaast haal je de 2 certificaten!

Oromis_CF

Oromis_CF

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 september 2009 - 14:33

OK bedankt voor de info tot dusverre :)

Industrie trekt mij sowieso niet, dan liever baan @ uni bijvoorbeeld of een andere non-profit instelling

Ik zal binnenkort ook nog wat informeren bij verschillende opleidingen zelf :)

Gr
''Religion is the worship by man of a creator for bestowing his existence. But, man is nothing but the product of nature; so this gratitude is misdirected. If nature is so admirably able to control everything then we need no foreign agent.‘’ (de Sade)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures