HF training

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 119

HF training

ik ben op zoek naar een bedrijf wat training geeft in het veilig werken met HF.

in elke beschrijving en msds staat duidelijk dat je er training en goede procedures voor moet hebben maar nergens kan ik een bedrijf vinden dat zoiets organiseerd.

zou iemand mij kunnen helpen??

merci!!!

Berichten: 311

Re: HF training

Ik heb zelf ook tijdens mijn afstuderen en promotie met zowel HF als BHF (Buffered HF) gewerkt.

Een goede procedure en uitrusting is erg belangrijk.

Zo moet je eens speciaal schort en handschoenen (een mix van natuurlijk rubber, neoprene en nitril. Bijvoorbeeld: TRIonic, MAPA AdvanTech) hebben waar de HF niet doorheen gaat.

Een goede ventilatie is belangrijk.

Mocht je morsen moet je het kunnen neutraliseren (staat wel in MSDS). Echter, als je morst op je huid moet je een speciale zalf hebben die veel calcium bevat en calcium tabletten slikken om er voor te zorgen dat de fluoride niet met je botten reageert en niet je hart bereikt door je bloedbaan.

Gebruik GEEN glaswerk, maar teflon bekers en dergelijke.

Werk NOOIT alleen.

Persoonlijk gaf het mij altijd de kriebels om met dat spul te werken. Ik kan het je afraden.

N.B.: Nee, ik weet geen bedrijf die hier een cursus voor geeft.

Berichten: 119

Re: HF training

thanx man

het is inderdaat echt een te naar goedje, vandaar het verzoek naar een cursus, ik ga er namenlijk niet alleen mee werken maar de collega's natuurlijk ook dus ik wil er in ieder geval voor zorgen dat er niemand gewond raakt.

en ja .. ik krijg er ook de kriebels van.

maar ja, een stofje is zo veilig als dat je ermee omgaat.

Reageer