Springen naar inhoud

Gen

• Log in om te kunnen reageren

jaffa

jaffa

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2009 - 11:25

Hi, forumleden

Vroeg me af of het mogelijk is om de ''gen'' van een mens te veranderen net zoals je dat kan met een bacterie ?

alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

adrianvm

adrianvm

• >25 berichten
  • 83 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2009 - 11:29

het kan wel, maar het mag (nog) niet!!

Pink Panther

Pink Panther

• >250 berichten
  • 516 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2009 - 11:42

Al is het bij een mens lang niet zo simpel als bij een bacterie...

Hovinsj1

Hovinsj1

• >100 berichten
  • 125 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 augustus 2009 - 09:58

http://nl.wikipedia....iki/Gentherapie

Zoals gezegd, het kan wel, en volgens mij wordt het ook wel gedaan, maar het is nog in een experimenteel stadium.

sjouke

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 augustus 2009 - 11:41

Je zou de gen van wat specifieke cellen kunnen veranderen. Bij kanker wil je de kanker cellen aanvallen door iets in de genen te veranderen zodat apotosis(celdood) optreedt. Het hele lichaam lijkt me niet echt een opties. Dat kan alleen als je mensen wilt klonen die aan bepaalde verwachtingspatronen wilt voldoen. Dus gelijk het start DNA materiaal veranderen.

MvG Ron

jaffa

jaffa

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 augustus 2009 - 13:19

Je zou de gen van wat specifieke cellen kunnen veranderen. Bij kanker wil je de kanker cellen aanvallen door iets in de genen te veranderen zodat apotosis(celdood) optreedt. Het hele lichaam lijkt me niet echt een opties. Dat kan alleen als je mensen wilt klonen die aan bepaalde verwachtingspatronen wilt voldoen. Dus gelijk het start DNA materiaal veranderen.

MvG Ron

O doelde meer op een mens die niet gekloond is en zn DNA altereren. Bijv. zodat zn cellen veel sneller genereerd. Of zn intelegentie omhoog krikken door zn hersencellen te activeren

scientist 1

scientist 1

• >250 berichten
  • 448 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 augustus 2009 - 13:24

O doelde meer op een mens die niet gekloond is en zn DNA altereren. Bijv. zodat zn cellen veel sneller genereerd. Of zn intelegentie omhoog krikken door zn hersencellen te activeren

Dat is inderdaad mogelijk als je weet welk allel je moet vervangen door een ander. Dat is momenteel nog niet echt duidelijk voor complexe traits zoals intelligentie maar dat zal wel komen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures