Springen naar inhoud

het verschil

• Log in om te kunnen reageren

Clair

Clair

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 augustus 2009 - 13:45

:oops: Kan iemand me uitleggen wat is het verschil tussen Biotechnologie en
Biologie Medisch laboratorium? :oops:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

kaadeekaa

kaadeekaa

• >25 berichten
  • 58 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 augustus 2009 - 16:10

biotechnologie heeft vooral te maken met DNA , RNA, cel

biologie medisch labo ken ik niet van term, maar lijkt mij een klinisch biologisch labo, waar men stalen van patiŽnten op verschillende parameters gaat testen.
chromblog.wordpress.com

patrickvda

patrickvda

• >100 berichten
  • 229 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 augustus 2009 - 16:44

biotechnologie bijvoorbeeld kan gaan over het verbeteren van bepaalde gewassen /planten door bepaalde kenmerken in te brengen in het genetisch materiaal van die plant.
Zo kan men bijvoorbeeld zorgen dat landbouwgewassen niet meer worden aangetast door bepaalde ziektes/schimmels.
zo kan men bijvoorbeeld bepaalde bacterien hebben waar men een bepaalde genetische eigenschap van kan overbrengen op planten.
Zo kan men bacterien kweken die bepaalde soorten van antibiotica of voorlopers van antibiotica kunnen aanmaken enz.. enz.. en dit dan gebruiken in planten enz..

biologie medisch labo heeft inderdaad te maken met bijvoorbeeld : bloedonderzoek: hoeveel bloedcellen zitten er in je bloed, welke eiwitten zijn er aanwezig, welke andere hormonen zijn er aanwezig. en is dit gehalte te hoog of te laag.
Voor sommige stoffen is er een bepaalde waarde gekend. Is die waarde te hoog, dan kan dit wijzen op een bepaalde ziekte..... Is die waarde te laag , ook dit kan wijzen op een ziekte. Ook de combinatie van sommige waarden kan typisch zijn voor bepaalde ziektes..
bijvoorbeeld "cholesterol bepaling kan belangrijk . Hart-enzymen kunnen belangrijk zijn om te kijken of iemand een hartaanval heeft gehad of niet? ....

en zo kunne we verder gaan.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures