Springen naar inhoud

Illegale downloads en open source als stap naar verlichting

• Log in om te kunnen reageren

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 06 december 2005 - 10:08

Beetje vreemde titel misschien, maar wel de strekking van mijn gedachte. Kijk, eeuwen geleden zijn wij mensen overgestapt van ruilhandel naar geld. Iedereen kent dat verhaal. Maar wat was er voor de ruilhandel? Alles was goed zolang iedereen zich maar inzette voor de gemeenschap. Ik zie dat principe nu weer een beetje terugkeren, vooral via internet. Iedereen mag downloaden bij iedereen zolang ze zelf ook maar wat aanbieden. Er komen steeds meer gratis en open source programma’s, ook zonder de nodige adware en spyware. En kijk eens naar dit forum. Alle vragen worden zo goed mogelijk beantwoord op geheel vrijwillige basis. Op internet komen ook steeds meer gratis informatiepagina’s, vertaalsites, noem maar op. Er lijkt zich een nieuw bedrijfsleven te vormen achter het “standaard” bedrijfsleven.

Ik zie dat als een positieve ontwikkeling en als eerste stap naar een wereld waar het principe “ieder voor zich” achterwege gelaten wordt. Misschien een beetje optimistisch, maar ik denk dat als deze trend zich doorzet dat we dan toch wel hierop uitkomen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 december 2005 - 10:25

Helaas werken de overheden niet mee door het introduceren van bijvoorbeeld softwarepatenten.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Destinyhunter

Destinyhunter

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 december 2005 - 11:03

Al is nog niet zolang geleden gezegd dat de beveiliging tegen kopieeren van cd's minder streng moet worden, omdat iedereen het recht heeft om een kopie voor zichzelf te maken (in geval van verlies of diefstal) om zo een 2e aankoop te voorkomen.

Zo word het dus weer makkelijker om ze te kopieeren en op internet te zetten om free for nothing aan te bieden...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures