Springen naar inhoud

Compatibele eind (compatible ends)

• Log in om te kunnen reageren

vlinder1990

vlinder1990

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 september 2009 - 19:50

Hoi Allemaal

Wie kan mij uitleggen wat compatibele einden van restrictie-enzymen zijn. Want zelf snap ik er weinig van, en het is een vraag die gesteld wordt bij het voorbereiden van een experiment.

De officiele vraag is:
Leg uit wat met "compatible ends"bedoeld wordt. Noem een aantal restrictie enzymen, die compatible ends geven indien vergeleken met EcoRI.

Het laatste gedeelte heb ik al wel gevonden, maar het eerste (dikgedrukt) nog niet.
Dus als iemand het weet, dan hoor ik het graag

Groetjes
Vlinder

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

lucilius

lucilius

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 september 2009 - 14:34

Hallo vlinder,

Ik vind de vraag een beetje onduidelijk, maar bedoelt je docent niet gewoon dat compatibele einden, einden zijn die compatibel zijn en dus in elkaar passen?
Bv ATCC heeft het ene enzyme (knipt dit stip in AT en CC) en dat het andere enzyme ook in ATCC knipt met AT en CC als gevolg.

adrianvm

adrianvm

• >25 berichten
  • 83 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 september 2009 - 10:45

volgens mij betekend het dan hetzelfde als sticky ends.
als je daar naar zoekt, kom je veel meer info tegen. dan krijg je waarschijnlijk ook wel antwoord op die EcoRI vraag

vlinder1990

vlinder1990

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 september 2009 - 10:46

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik kan nu verder met de vragen voorbereiden. Dankjulliewel

Groetjes Vlinder

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures