Overlijden Jack de Keyser

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 2.337

Overlijden Jack de Keyser

Voor de mensen die nog niet op de hoogte zijn, Jack de Keyser ( hier gekend als Jack de Keyzer) is overleden.

Hij kwam onlangs in het nieuws omdat hij ontslagen werd na een klasfeestje.


http://www.standaard.be/Artikel/Detail.asp...DMF02092009_008


Innige deelneming aan de familie en vrienden. Ik denk dat we gerust kunnen zeggen dat chemieforum een belangrijk lid kwijt is. Zijn naam zal toch voor eeuwig bovenaan de algemene vragen blijven prijken. :)

Berichten: 3.145

Re: Overlijden Jack de Keyser

Dit is inderdaad geen goed nieuws en ook van mijn kant wil ik mijn deelneming aan vrienden en familie (mochten ze dit lezen) tonen.


Ik vind trouwens dat er wel heel snel overgegaan is op schorsing in zijn situatie, al kan ik me niet voorstellen dat dat de doodsoorzaak is geweest zoals het artikel een beetje suggereert. Ik ben het met je eens dat we hier een goed lid van chemieforum zullen moeten missen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Overlijden Jack de Keyser

Dat is een triest bericht.

Laten we vooral niet ingaan op de implicaties van het krantenartikel, maar Jack eren als een gewaardeerd mens.


Mijn deelneming voor iedereen die een goede vriend heeft verloren!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 107

Re: Overlijden Jack de Keyser

Ik ben met verstomming geslagen door dit nieuws.


Ik heb een aantal jaar geleden vrij frequent emailcontact gehad met Jacques, oa omtrent zijn wetenschappen-vademecum dat hij toen aan het maken was maar na een computercrash ben ik hem wat uit het oog verloren. Via dit forum ben ik hem dan weer op het spoor gekomen maar van heel deze toestand wist ik niks.


Jack was iemand met een zeer groot hart voor zijn leerlingen, er gaat met hem een fantastische leerkracht verloren.


Ik vraag me af wat voor een toestanden er aan het groeien zijn in het onderwijs.


Paul

Berichten: 254

Re: Overlijden Jack de Keyser

Beryllium schreef: Dat is een triest bericht.

Laten we vooral niet ingaan op de implicaties van het krantenartikel, maar Jack eren als een gewaardeerd mens.


Mijn deelneming voor iedereen die een goede vriend heeft verloren!
Hier valt het nog mee.


In de eerste berichtgevingen rond zijn dood werd geinsinueerd dat het om zelfmoord ging.


Ik zou nu toch eens graag het fijne van de zaak willen weten.

Berichten: 2.337

Re: Overlijden Jack de Keyser

Ik geloof niet altijd alle complot theorieën, maar mijn beide ouders staan in het onderwijs en wat allemaal in die leraarskamers gebeurt is vaak nog veel erger dan wat op de speelkoer gebeurt. Het zou mij helemaal niet verbazen moest men hem op deze manier uit de school gekegeld hebben. Je kan niet "zomaar" een leraar ontslaan. Dan kan je maar evengoed iets zoeken omd at wel te kunnen.


Wat ik hier nog altijd niet aan begrijp is dat Jack altijd heeft beweerd dat het kidibull was de schol zei Cava. Dat kan nu toch niet zo moeilijk te bewijzen zijn?


De leerlingen waren na het feestje "te zat" om het voglende uur een proef af te leggen. Iedereen begrijpt mijn aanhalingstekens wel. Placebo effecten zijn ook nooit ver weg.


En neem nu dat het allemaal waar was. Ik heb veel ergere dingen zien gebeuren in de 6 jaar dat ik in het middelbaar zat en die leerkrachten geven nu nog allemaal ongestoord les.


Sorry Beryllium dat ik ben ingegaan op de implicaties, kon me neit langer bedwingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 63

Re: Overlijden Jack de Keyser

Ik geef zelf ook soms les in school, en ben blij dat er hier wat openheid werd gecreëerd.


We vergeten zo dikwijls dat we in de eerste plaats deze mens zeer positief mogen beoordelen op zijn kennis en zijn drang zijn kennis te delen met zijn leerlingen, de wereld, met ons.


Diep eronder is een leerkracht altijd gedreven door idealisme, maar net dat maakt hem zo kwetsbaar. En hoe dichter hij bij de leerlingen staat, hoe gevaarlijker het touw waarop hij danst voor jaloerse mede-leerkrachten, directies, ouders van kinderen die misschien terecht minder punten kregen enzovoort.


Dit item siert het forum. Stilzwijgen mag niet altijd, want roddel is als de hevigste chemische reactie of zelfs kernsplitsing.


Ik steun elke leerkracht die zijn best doet, wat voor fouten hij onderweg ook maakt. Integendeel, ik steun vooral de leerkrachten die nog durven fouten te maken, of buiten hun boekje te gaan. De kennisverspreiding van Jack is hoedanook een ernstig verlies!
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.

Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.

Berichten: 318

Re: Overlijden Jack de Keyser

Wow,


Ik wist hier helemaal niks van... doordat ik tegenwoordig slechts af en toe het forum check viel me dit nu pas op.


Ik heb destijds (ik denk ondertussen al zo'n goeie 6-7 jaar geleden) nog een hele hoop labo-materiaal gekocht van Jack.

Helemaal met de trein van aan de (Belgische) kust tot in Lier met valiezen vol krantenpapier...


Ik verstond toen al niet echt wat er mis was, en waarom hij plots praktisch al zijn materiaal de deur uit deed. Dan later hoorde ik van de schorsing, maar dit...


Mijn deelneming...

Reageer