Stofeigenschappen Water

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Stofeigenschappen Water

Beste mensen, ik moet voor school een PO maken. En ik heb gekozen voor het onderwerp Stofeigenschappen van Water mbt NaCl

Nou heb ik op internet al een hoop gevonden over kook en smeltpunt, ook op dit forum overigens :D

Maar ik kan bijna niks vinden wat zout nou precies met de dichtheid van water, en met de geleiding van electriciteit in water doet.

Kan 1 van jullie mij daar misschien wat over uitleggen? Ik weet al dat de dichtheid hoger wordt als je meer NaCl toevoegt, omdat de dichtheid van NaCl nou eenmaal hoger is als die van water. Maar verder weet ik over de dichtheid weinig. En over de geleiding al helemaal niks.

Bvb Vincent

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Stofeigenschappen Water

Zou ionloos water geleiden? En water verzadigd met NaCl? Lijkt me een leuke proef om dat precies te onderzoeken, dat je de geleidbaarheid in kaart brengt vanaf demiwater tot verzadigd :P

Voor de dichtheid hetzelfde, dat neemt niet lineair toe. Google maar eens op expansie en contractie van oplossingen. Is meen ik ook enkele malen op het forum besproken. Een bekend voorbeeld hiervan is dat het het volume van 1 kg water wat afneemt als ik daar ethanol aan toevoeg. ;)

Reageer