[scheikunde] Redoxvragen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[scheikunde] Redoxvragen

Een vraagje he? Ik hoopte dat iemand mij hierbij kon helpen.....

Een metaal met een kleine oplosdrang heeft een kleine of juist grote standaard elektrodepotentiaal? En misschien kun je me buiten het antwoord ook een korte uitleg geven voor mensen die hier iets vanaf weten. Alvast bedankt

;)

Berichten: 3

Re: [scheikunde] Redoxvragen

Als je een geschuurd en goed onvet plaatje ijzer in een CuSO4 oplossing zet treed er dan een reactie op en zo ja weten jullie dan misschien ook welke reactie?

Berichten: 3

Re: [scheikunde] Redoxvragen

Als je een geschuurd en onvet plaatje lood in een Zn(NO3)2 oplossing zet, krijg je dan een reactie en zo ja welke?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] Redoxvragen

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Alle 3 de vragen even samengevoegd; kan denk ik wel in één topic.

Oh ja, let nog even op sub- en superscript ;) </font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

We maken natuurlijk niet zo je huiswerk voor je, maar we helpen wel.

Klinkt als redoxvragen... wat voor koppel ionen/stoffen heb je nodig voor een redoxreactie? Welke zouden dat kunnen zijn in de voorbeelden die je noemt?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 133

Re: [scheikunde] Redoxvragen

standaard elektrode potentiaal is op wiki heel gemakkelijk te vinden en wordt al snel verwezen naar elektrochemie en de wet van Nernst.

Aan de hand van de wet van Nernst kan je de evenwicht bepalen van je reactie hieruit kan je afleiden of er een reactie wel of niet zal plaats vinden. Zoals in je voorbeeld wordt genoemd:

Fe(s) + Cu2+(aq) -> Fe2+(aq) + Cu(s)

zal dan plaatsvinden of niet?

Nog één ding:
Wikipedia is een begin van je theorie onderzoek, altijd de informatie uitbreiden met andere bronnen.

Reageer