Douchekop zit vol bacterien

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 421

Douchekop zit vol bacterien

http://www.kennislink.nl/publicaties/douch...t-vol-bacterien


Als de bacterie diep in de longen terecht komt, ontstaan symptomen als vermoeidheid, een aanhoudende droge kuch, ademnood, zwakheid en een algemeen gevoel van onwel zijn. Vooral mensen met een zwakke afweer (zwangere vrouwen, ouderen en chronisch zieken) lopen het risico om ziek te worden na infectie met Mycobacterium avium.

Berichten: 133

Re: Douchekop zit vol bacterien

Weer een mooi voorbeeld dat er wetenschappers zijn die niks beters te doen hebben dan de gevaren op te zoeken.


De enige vraag die mij resteert is hoeveel procent van de wereldbevolking heeft een metalen douchekop en hoeveel procent heeft een plastic douchekop.


Dat miste ik ook in de conclusie:

In 30 procent van de douchekoppen kwam Mycobacterium avium in grote koloniën (biofilms) voor.

Hoeveel procent van de 30% is een metalen douchekop en hoeveel procent is een plastic douchekop

Gebruikersavatar
Berichten: 421

Re: Douchekop zit vol bacterien

Ik denk voornamelijk plastic, maar dat is uit eigen ervaring en per land zal dat best wel verschillen.


Hier hebben we een grote platte plastic douchekop. Misschien maar wat minder vaak water drinken uit de douche... :)

Berichten: 133

Re: Douchekop zit vol bacterien

Daar heb je helemaal gelijk in, wie weet publiceren ze dat binnenkort ook. aantal bacterien per douchekop per land...


Leuke weetje voor in de kroeg ;)

Reageer