Springen naar inhoud

Grote zeepbellen

• Log in om te kunnen reageren

Peppermint

Peppermint

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 september 2009 - 17:26

Wij organiseren binnenkort een grote show en normaal ging iemand anders kijken voor een zeepbellen recept, maar die persoon heeft afgehaakt, waardoor deze opdracht nu op mijn schouders terecht is gekomen.
Ik ben dus op zoek naar een recept om grote zeepbellen te maken, maar omdat deze show al op 9 oktober valt, heb ik niet echt veel tijd meer om zelf veel te experimenteren en verhoudingen uit te zoeken van de stoffen die nodig zijn. Als ik zo wat op dit forum zoek, merk ik wel dat er best een aantal mensen kennis over hebben, maar dat ze tot nu toe nog niet met de rest is gedeeld.
Het is dan de bedoeling om met twee stokken en een katoenen draad grote bellen te "trekken".
Verder zou ik ook willen weten wat de invloed zou zijn van het toevoegen van voedingskleurstoffen aan dit mengsel om het iets spectaculairder te doen ogen, vooral dan naar de stevigheid toe. Alle verdere info omtrent opslag, bewaarbaarheid, invloed van luchtvochtigheid... kunnen me waarschijnlijk ook verder op weg helpen om er op deze korte tijd toch nog een geslaagde show van te maken.
Ik ben zelf laatstejaars bio-ingenieursstudent en heb goede contacten met verschillende vakgroepen op onze faculteit, dus normaal gezien zou ik ook aan iets minder voor de hand liggende producten moeten geraken.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

pghm

pghm

• >100 berichten
  • 107 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 september 2009 - 22:22

Grote zeepbellenshow, 9 oktober ........

Toch niet in Brugge ter gelegenheid van een DIES NATALIS van een bekend instituut ???????

Ik heb juist hetzelfde voor.

P.

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 september 2009 - 07:15

De gebruikelijke toevoeging voor grotere bellen is glycerine. Uiteraard moet je ook van een goede detergentoplossing uitgaan. Je kan verder experimenteren met andere polyolen als suiker en sorbitol.
β-Damascenon en maneschijn

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures