Het recept van kauwgom gezocht!

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 6

Het recept van kauwgom gezocht!

Goeiedag,

Voor ons eindwerk van het secundaire onderwijs moeten we in groep een onderzoek verrichten. het onderzoek moet gekoppeld zijn aan een proef. Daarom heb ik samen met mijn team het onderwerp KAUWGOM gekozen.

Om het werk te kunnen aanvangen hebben we natuurlijk een basis recept nodig. Na lang zoeken komen we steeds op de zelfde elementen terug. Een van het belangrijkste element is gombasis, dit product kunnen we echter niet terug vinden in de handel. Daarom stel ik jullie de vraag.

1. Waar kunnen we gom basis kopen?

2. Kunnen we arabische gom gebruiken?

3. Is bijenwas geschikt?

4. En hebben jullie nog tips of extra informatie?

Dank bij voorbaat,

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Het recept van kauwgom gezocht!

Misschien is de website van Labstuff een goede start?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 6

Re: Het recept van kauwgom gezocht!

Deze site hebben we reeds bezocht. We willen de kit wel aanschafen, maar we zoeken nog steeds het recept.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Het recept van kauwgom gezocht!

Als ik Google op 'how to make bubble gum' krijg ik een paar sites die je verder helpen.

Quote van deze website:
STEP 1: Unfold a piece of waxed paper. Use it to cover a cutting board, dinner plate, or a part of the kitchen table. Dump about half of the powdered sugar on to the waxed paper. Create a well in the pile of sugar to relieve the melted gum and syrup.

STEP 2: Empty the gum pellets into a mixing container, then the corn syrup, and finally the bubble gum flavoring. The pellets need to be melted in order to mix the sugar.

MICROWAVE METHOD

Place the gum pellets and corn syrup mixture into a microwave oven set on high for 10 seconds. If not melted try another 10 seconds and a third 10 seconds interval. By the third interval it should be melted. If not try a fourth 10 second interval. BE CAREFUL IT IS HOT! HANDLE ONLY WITH AN OVEN MITT!

STEP 3: Slowly add the hot mixture to the powdered sugar using the mixing tool. Work the gum into the sugar until it is all absorbed. Add more sugar as needed. When it is cool enough to handle you can knead it like bread dough. Keep adding sugar until it doesn't absorb anymore.
Dit is dan wel uitgaande van een standaard hoeveelheid, en deze is met gewone suiker.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Het recept van kauwgom gezocht!

De gom gebruikt door de indianen (die hebben het uitgevonden) is gewoon met google te vinden. Kwestie van zoeken dus.

Ik zie het al bij de 1e hit google....

tip: zoek op 'chewing gum'

Berichten: 6

Re: Het recept van kauwgom gezocht!

Ik kan het op de eerste hit toch niet aankopen? Lees misschien het tekstje wat beter en dan pas reageren.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Het recept van kauwgom gezocht!

Ik kan het op de eerste hit toch niet aankopen? Lees misschien het tekstje wat beter en dan pas reageren.
Waarom de arrogante *** uithangen naar mensen die je proberen te helpen? Misschien even in je achterhoofd houden dat dit niet een forum is die je je huiswerk op een presenteerblaadje aanlevert?

Berichten: 6

Re: Het recept van kauwgom gezocht!

ik ben niet arrogant. het antwoord hoorde niet bij de vraag.

Ik zoek gewoon een winkel waar ze de gom verkopen. Niet echt een huiswerk.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Het recept van kauwgom gezocht!


Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Het recept van kauwgom gezocht!

Je vroeg om het recept:

Deze site hebben we reeds bezocht. We willen de kit wel aanschafen, maar we zoeken nog steeds het recept.

Dus je opmerking van beter lezen slaat dus nergens op.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Het recept van kauwgom gezocht!

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>OK, point taken... we gaan weer verder zonder ons op de teentjes getrapt te voelen :) </font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 6

Re: Het recept van kauwgom gezocht!

Wij zoek nog altijd iemand die ons kan helpen naar de zoektocht naar gombasisn chicle genaamd.

dank bij voorbaat,

Gebruikersavatar
Berichten: 1

Re: Het recept van kauwgom gezocht!

Hey Laurentq137,
 
Ben je er nog achter gekomen waar je chicle kan kopen? Ben er op het moment ook naar op zoek!
 
Alvast bedankt voor je reactie!
 
Gr. Olav

Reageer