Vloeibare kathode drukt prijs brandstofcel

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 421

Vloeibare kathode drukt prijs brandstofcel

http://www.technischweekblad.nl/vloeibare-...cel.70045.lynkx


Goed nieuws dat het goedkoper kan, maar verder begrijp ik het artikel niet echt en hoe zo vloeibare kathode? Molybdeen en Vanadium zijn toch metalen die pas smelten bij hoge temperatuur?


Vanadium is volgens wiki wel een raar stofje, ik hoop dat ze dat niet te veel erin doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Vloeibare kathode drukt prijs brandstofcel

Even in je achtergrond houden dat het hier gaat om transitiemetalen die een hoop oxidatietoestanden hebben. Zo kunnen ze zelfs in ionvorm met een membraan tussen anode en kathodeoplossing nog een batterij vormen.

Gebruikersavatar
Berichten: 421

Re: Vloeibare kathode drukt prijs brandstofcel

Even in je achtergrond houden dat het hier gaat om transitiemetalen die een hoop oxidatietoestanden hebben. Zo kunnen ze zelfs in ionvorm met een membraan tussen anode en kathodeoplossing nog een batterij vormen.
Maar dan staat het niet goed in het artikel, dan moest er staan dat het om Molybdeen en Vanadium zouten gaat, toch?

Berichten: 1.379

Re: Vloeibare kathode drukt prijs brandstofcel

In het warrige artikel in Technisch Weekblad wordt niet vermeld om welke vloeistof het gaat. Ik denk dat de auteur niet zelf begrijpt waar het over gaat. Vermoedelijk gaat het erom het dure electrodemateriaal te vervangen door goedkoper vast electrodemateriaal op basis van Mo en V.

In het vaste electrodemateriaal zitten de materiaal kosten. Niet in de vloeibare electroliet. De samenstelling van de electroliet is overigens niet genoemd.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Reageer