Springen naar inhoud

werkplek lab

• Log in om te kunnen reageren

Gerard12

Gerard12

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 september 2009 - 09:03

Beste mensen,

Ik loop momenteel stage bij een bedrijf dat ergnomische werkstoelen produceert. Hiervoor moet ik een marktonderzoek plegen om te kijken of de laboratoriummarkt geschikt is voor de producten. Nou heb ik hiervoor een aantal grote farmaceuten benaderd, om te kijken hoe de werkplekken binnen het lab er eigenlijk uitzien. Helaas strand ik daar al bij de voordeur.
Het zou erg fijn zijn om inzichtelijk te krijgen welke verschillen er zijn binnen een lab wat de werkplek betreft. Graag zou ik de aanwezige laboranten van dit forum willen vragen: hoe ziet je werkplek eruit, waar zit je dan op en heb je eventueel rug- nek of schouderklachten door het labwerk?

Ik hoor graag van jullie!

Alvast dank!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

patrickvda

patrickvda

• >100 berichten
  • 229 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2009 - 19:08

Beste,

wij hebben een laborant op het bedrijf die aanvullend een opleiding heeft gevolgd omtrent ergonomie , labostoelen, bureelstoelen, afstellen van deze stoelen naar de werkplek (hoogte, afstand tot de computers,...)

verder kan ik zeggen dat de bureaustoelen allemaal met een armleuning zijn uitgerust.. De labostoelen hebben allen een metalen steunring voor de voeten.
De meeste, zoniet alle stoelen zijn uitgerust met een 5 tal wielen waarmee met het grootste gemak over de labovloer kan verhuisd worden, (van de werkplek naar defrigo, en vervolgens naar de zuurkast.

alle stoeen kunne worden ingesteld (hoogte, stand rugleuning, helling van de rugleuning.
sommigen hebben een hoge rugleuning, anderen een minder hoge rugleuning.

iets wijzer??

Gerard12

Gerard12

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2009 - 09:13

Beste Patrick,

Hartelijk dank voor je reactie! Ik begrijp dat er dus alleen maar hoog gewerkt wordt, aangezien alle stoelen een voetring hebben? Het werkblad zal rond de 1 meter hoog zijn? En de stoel wordt dus meegenomen naar de verschillende werkplekken. De werkplekken vereisen dus niet een andere stoel of kruk?

Het zou mooi zijn om te weten of je de hele dag zit in dezelfde houding of heel veel van plek wisselt, en of er klachten zijn gerelateerd aan de zithouding. Mag ik ook vragen wat voor soort lab het is?

Nogmaals bedankt voor de info!

patrickvda

patrickvda

• >100 berichten
  • 229 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2009 - 11:45

de laboranten blijven niet de ganse dag gekluisterd aan de werkplek.

zo zijn er aparte lokalen waar administratief werk wordt gedaan.

ook hebben we aparte lokalen waar diepvriezers staan, waar fotometers staan, waar centrifuges staan.

daarenboven hebben we in totaal 3 verdiepingen waar er verschillende activiteiten gebeuren.

je ziet. "beweging genoeg als je het mij vraagt.

labostoelen blijvennatuurlijk ter plaatse, en worden niet meegesleurd van lokaal naar lokaal. sommige activiteiten duren soms maar enkele minuten, andere; daarvoor kan men soms wel meerdere uren op dezelfde stoel zitten.

tot hier enige info.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures