Profielwerkstuk

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Profielwerkstuk

Hallo,

Ik ben net nieuw op dit forum en heb meteen even een vraag. :cry:

Ik weet alleen niet echt goed waar ik moet beginnen, explosies is natuurlijk een nogal breed begrip, en ik heb al even op internet gezocht, alleen veel is mij toch niet echt duidelijk.

Ik dacht als onderzoeksvraag iets met het effect van stoffen op de impact en het geluidsniveau van een explosie.

Alleen ik vraag mij af of hier genoeg informatie over te krijgen is, en of dit ook wel een geschikte onderzoeksvraag is.

Hebben jullie misschien nog tips voor mij of weten jullie leuke/interessante dingen die ik kan gaan onderzoeken over explosies?

Bedankt alvast!

Groeten Bart :D

Berichten: 1.379

Re: Profielwerkstuk

Voor een vrij toegankelijk forum als dit lijkt mij je onderwerp niet zo geschikt. Maar wat denk je van explosiegrenzen van gasmengsels die van belang zijn voor motoren? Zowel bij benzine als bij diesel. Daarbij behoort ook het begrip klopvastheid.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Profielwerkstuk

Snabberkeblabla schreef: mijn profielwerkstuk, over explosies.

(ik hoop dat dit op het forum mag)
Zolang we geen syntheses van explosieven gaan beschrijven, is het geen punt :)

Als het erom gaat dat je een beetje theorie en praktijk met elkaar combineert, zou je kunnen kijken hoeveel gas er vrijkomt bij de detonatie van een bepaalde explosieve stof, nadat je eerst uitrekent hoeveel er thoeretisch gevormd zou kunnen worden.

Ook is het leuk m.b.v. energiediagrammen eens te kijken waarom het ene explosief nou instabieler is dan het andere.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 3

Re: Profielwerkstuk

Heel erg bedankt voor alle tips! :)

Alleen ben ik er nog niet precies uit wat voor explosieven ik nou het beste kan gaan onderzoeken.

Want ik moet mij natuurlijk wel een beetje beperken, ik zat te denken aan nucleaire explosies, alleen weet ik niet of hier wel genoeg informatie over te vinden is.. en wellicht stofexplosies.?

En het praktijkdeel wordt denk ik ook lastig, om bv detonaties te gaan onderzoeken..

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Profielwerkstuk

Nucleaire en stofexplosies zijn geen chemische verschijnselen ;)
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 3

Re: Profielwerkstuk

iemand nog tips over wat leuk is om te onderzoeken?

kben nu een week bezig met het verslag, nu nog 1 week de tijd 8-) , dus nu moet ik toch echt wel beginnen met een eigen onderzoek.

Berichten: 45

Re: Profielwerkstuk

Zoals al boven aan geven was de explosie van een benzine/diesel luchtmengsel in een benzine of diesel motor.

Heb je tegelijk ietst nuttigs te pakken.

Edit:typo's

Reageer