Springen naar inhoud

gist

• Log in om te kunnen reageren

epper202

epper202

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2009 - 10:35

hallo,
weet iemand de verhouding van gist die je moet toevoegen aan een bepaalde hoeveelheid wat je wilt laten destilleren?

mvg Egbert v Veen

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fleppie_CF

Fleppie_CF

• >100 berichten
  • 133 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2009 - 11:24

2 sec werk: http://www.broodbakken.info/Gist1.htm

daarnaast vindt ik persoonlijk dat je vraag niet goed geformuleerd is.

wil je de gist gaan gebruiken voor ethanol destilleren, of juist om brood te bakken (zie link) of om een alcoholische dranken te brouwen.

Veranderd door Fleppie, 05 oktober 2009 - 11:25

epper202

epper202

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2009 - 19:52

moi kalm aaan...
ik kon het zelf niet vinden, en nee niet om te brood bakken omg, anders vraag ik't niet op een CHEMIEforum+ ik zeg dat ik het wil destilleren.
het was een vriendelijk gestelde vraag, en ik geloof dat elk persoon die vraag goed snapt.

Fleppie_CF

Fleppie_CF

• >100 berichten
  • 133 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 oktober 2009 - 07:28

sorry mijn fout!!

Even snel gekeken naar distillisation of whiskey en kan niet een tabel of richtlijn vinden voor de hoeveelheid gist die wordt toegevoegd. Wat natuurlijk interessant is om na te gaan tot hoever gist invloed heeft op de destillisatie.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 oktober 2009 - 11:40

Ik kan me niet voorstellen dat er gist wordt toegevoegd bij een destillatieproces... 8-) Ik zie daar het nut niet van in.

Ik denk dat je bedoelt dat je wilt weten hoeveel gist je per volume-eenheid drank toevoegt voor het GISTINGSproces???

Maar ik ben het met Fleppie eens: je eerste post wemelt van de grammaticale fouten die hem voor mij nou ook niet echt begrijpbaar maken. [-X

Fleppie_CF

Fleppie_CF

• >100 berichten
  • 133 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 oktober 2009 - 12:31

Aangezien ik goed gelovig ben en de vraag probeer te manipuleren tot een vraag die ik wel kan begrijpen.

Als je nagaat bij een whiskey proces zijn er enkele stappen die er genomen worden, namelijk:

preparen van de granen ook wel germintatie genoemd
mengen van de granen, gerst en water
fermintatie, hier komt het gist in beeld
destillatie
verouderingsproces
mengen
bottlen
BRON

Bij de fermintatie komt gist van pas. hierbij is bekend dat iedere whiskey producent of bier producent zijn eigen gist soort heeft of samenstelling. Daarnaast is het vaak zo dat deze producenten hun geheimen niet weergegeven en dus is het moeilijk om op internet te vinden hoeveel GRAM gist er wordt toegevoegd bij de FERMINTATIE.

Ik zou zeggen heb weinig hoop dat het antwoord in je schoot wordt gelegd maar probeer en experimenteel achter te komen

Veranderd door Fleppie, 06 oktober 2009 - 12:32

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures