amine detectie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 9

amine detectie

Zou iemand mij kunnen helpen aan een LC-MS analyse methode voor verschillende amines??

Berichten: 840

Re: amine detectie

Ik weet niet zo veel van MS, maar als je piek met de hoogste waarde (dus van het oorspronkelijke molecuul, en de mini-piek van 13C hoort hier uiteraard niet bij) oneven is, dan heb je een oneven getal aan N-atomen in je molecuul, en heb je een even waarde, dan zit er een even aantal N-atomen in het molecuul. Maar dit wist je waarschijnlijk al.

Berichten: 9

Re: amine detectie

Het MS gedeelte is ook niet echt het probleem. Hierop moeten ze wel te onderscheiden zijn.

ik ben op zoek naar een oplosmiddel / mobiele fase en een methode waarmee verschillende amines goed gescheiden kunnen worden op een LC kolom.

De MS zit erbij voor latere analyses tijdens mijn project.. verder niet belangrijk

Berichten: 129

Re: amine detectie

Ga eens kijken op de websites van fabricanten van de toestellen, daar vind je vaak applicatienota's.

Agilent, Varian, Thermo, Shimadzu, ... verkopen allen gc en hplc

Berichten: 11

Re: amine detectie

Enne natuurlijk www.Phenomenex.com . Ook een goede leverancier van LC/GC kolommen.

Berichten: 1.122

Re: amine detectie

Die vraag is iets te 'vaag'. Er bestaan natuurlijk ontzettend veel verschillende amines. Wat wil je precies meten? Ik neem aan dat, als je een analysemethode wil ontwikkelen, je al weet welke amines je wilt meten?

Als je dat weet kun je gericht zoeken op internet naar reeds eerder ontwikkelde/gepubliceerde analyse methodes voor amines op LCMS.

Reageer