Springen naar inhoud

Massaspectrometie spectra interpretatie + Info NMR

• Log in om te kunnen reageren

azvvo

azvvo

• >100 berichten
  • 220 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 oktober 2009 - 09:50

Hallo beste mensen ik vroeg mij af of iemand wat kan uitleggen over hoe massaspectra te interpreteren, een website is ook goed als die maar duidelijk is.

Tevens vroeg ik mij af of iemand een goede website heeft over NMR spectrometrie zowel H-NMR als C-NMR, fijn zou zijn als er ook uitleg staat over spectra.

IK hoop dat iemand mij verder kan helpen.

b.v.d.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

iet

iet

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 oktober 2009 - 21:08

wikipedia(uitleg) en NIST voor spectra

bteunissen

bteunissen

• >1k berichten
  • 1122 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 oktober 2009 - 14:18

Een algemene beschrijving over het interpreteren van massa spectra wordt een enorm verhaal. Misschien kun je een voorbeeld laten zien van een spectrum die je wil interpreteren dan kan ik je daar bij helpen?

azvvo

azvvo

• >100 berichten
  • 220 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 oktober 2009 - 12:11

Een algemene beschrijving over het interpreteren van massa spectra wordt een enorm verhaal. Misschien kun je een voorbeeld laten zien van een spectrum die je wil interpreteren dan kan ik je daar bij helpen?

IK hoef het niet heel uitgebreid te weten maar meer hoe ik eruit kan bepalen welke stof het is. Bijvoorbeeld hoe pas ik de regel van 13 toe op het molecuulion zodat ik de molecuulformule kan afleiden, hoe herken je dat er een halogeen in zit, wat is een metastabiel ion. Wat is de isotoop piek en wat houdt dit in. Dat soort vragen wil ik kunnen beantwoorden.

bteunissen

bteunissen

• >1k berichten
  • 1122 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 oktober 2009 - 15:25

He,

Er staat ontzettend veel informatie op het internet over de vragen die je hier stelt.
Zie voor de regel van 13: KLIK

Een metastabiel ion (volgens de IUPAC): "An ion which is formed with sufficient excitation to dissociate spontaneously during its flight from the ion source to the detector".

Isotoop piek: op wikipedia staat een aardige uitleg hierover: KLIK
Heb je daar genoeg aan?

azvvo

azvvo

• >100 berichten
  • 220 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 oktober 2009 - 13:49

De regel van 13 is super duidelijk nu dankje wel :D

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures