een opleiding die eindigt in veel geld

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 8.560

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Dat hoor je mij niet zeggen. Ik geef slechts antwoord op de vraag van de TS. Zelf plaats ik werk plezier boven 'big money'.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 119

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Dat hoor je mij niet zeggen. Ik geef slechts antwoord op de vraag van de TS. Zelf plaats ik werk plezier boven 'big money'.


dat was ook niet richting jou bedoeld hoor :wink:

ik gebruikte alleen jou stukje om eventerug te komen op accountant

verder was het stukje gewoon gericht aan Dimitry

Berichten: 1

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Waarom word je geen verkeersvlieger, oftewel piloot?

Hele mooie baan en je kunt er een heel mooi salaris mee verdienen. Het vergt wel een behoorlijke investering, maar daar krijg je later in je carriere veel voor terug.

Ook ben je, indien je aangenomen word bij een maatschappij verzekert van een goede doorstroming naar hogere functies. Bijvoorbeeld gezagvoerder worden of een ander type vliegen.

Berichten: 215

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

weet iemand hoeveel een goed werkende ICT manager verdient van een groot bedrijf? zo een schatting ? :roll: 8)

Berichten: 656

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

weet iemand hoeveel een goed werkende ICT manager verdient van een groot bedrijf? zo een schatting ?   :roll:  8)
Nee, weet ik niet.

Wel een best aardig loontje geloof ik me te herinneren.

Het beste zou je vooral zo'n adviseur moeten gaan worden. Dat schijnt ook aardig wat op te leveren. Zo'n figuur wat een bedrijf kan gaan inhuren voor advies op het gebied van ICT (netwerken/software/hardware/uitbesteden/etc).

Wil je bedrijfskundige informatica gaan doen?
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Berichten: 198

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Het kost niet alleen maar behoorlijk veel geld, ook tijd en energie!

Maar wat jammer is: Bijna alle scholen en universiteiten zijn steeds bezig met zijn marketing (er trekken zomaar alle studenten in) meer dan zijn kwaliteit.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.663

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Het kost niet alleen maar behoorlijk veel geld, ook tijd en energie!
Waar reageer je nu op?
Bijna alle scholen en universiteiten zijn steeds bezig met zijn marketing (er trekken zomaar alle studenten in) meer dan zijn kwaliteit
Klopt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 251

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Econometrist (relatief nieuwe studie)

Tandheelkundige/orthodontist (meer dan tandarts)

Piloot burgerluchtvaart (maar weinig per jaar)

Neuroloog/hersenchirurg (studie duurt minimaal 12 jaar)

Maar het is ook een kwestie van hoe je je ontpopt: dr Phil verdient denk ik zo'n 5 keer meer dan de gemiddelde psychiater.

Berichten: 198

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Het kost niet alleen maar behoorlijk veel geld, ook tijd en energie!
Waar reageer je nu op?
Bijna alle scholen en universiteiten zijn steeds bezig met zijn marketing (er trekken zomaar alle studenten in) meer dan zijn kwaliteit
Klopt.
Ik geef er extra toelichting of informatie aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

mijn broer zei eens dat het gemiddeld loon van een topmanager in België ongeveer 650 000 euro is. misschien daarom dat hij dat wil worden.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 198

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

mijn broer zei eens dat het gemiddeld loon van een topmanager in België ongeveer 650 000 euro is. misschien daarom dat hij dat wil worden.


650 000 euro netto of bruto?

Berichten: 656

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Maar het is ook een kwestie van hoe je je ontpopt: dr Phil verdient denk ik zo'n 5 keer meer dan de gemiddelde psychiater.
Maar aan die knul is ook niet te zien dat hij een gemiddelde psychiater zou zijn.

Als je zou zeggen dat hij advocaat is zou ik je ook geloven.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Cris schreef:made in flanders schreef:

mijn broer zei eens dat het gemiddeld loon van een topmanager in België ongeveer 650 000 euro is. misschien daarom dat hij dat wil worden.

650 000 euro netto of bruto?
geen flauw idee, ik vermoed netto omdat hij zei dat dat onder andere in aandelen werd uitbetaald.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 198

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

made in flanders schreef:
Cris schreef:made in flanders schreef:

mijn broer zei eens dat het gemiddeld loon van een topmanager in België ongeveer 650 000 euro is. misschien daarom dat hij dat wil worden.

650 000 euro netto of bruto?
geen flauw idee, ik vermoed netto omdat hij zei dat dat onder andere in aandelen werd uitbetaald.
Dat is behoorlijk veel geld.

Gebruikersavatar
Berichten: 160

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Eigenlijk zou er een wetenschapsopleiding moeten komen puur gericht op exacte en humane vakken zoals de indeling op dit forum. Je kan er alle kanten mee uit (veel keuzemogelijkheden) en er valt later genoeg geld mee te verdienen.

Reken er maar op dat ik me er dan als eerste aan zou melden. 8)

Reageer