een opleiding die eindigt in veel geld

Moderator: Rhiannon

Berichten: 1

een opleiding die eindigt in veel geld

Peepz, iedereen ik heb een vraaG. Welke opleiding, havo, vwo, en dan vervolgstudies, MBO, HBO, eindigt nou in BIG MONEY.

Het maakt niet uit of je jaren lang moet studeren maar het moet wel met een DIK salaris eindigen ? ? ?

geen intressante vraag nee.. maar het antwoord is wel gewilt :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Ik denk dat voor het echte grote geld , je geluk en of veel talent (in zaken of wat dan ook) moet hebben.

Als er een opleiding is waar bij vast staat dat je later een groothuis krijgt en 5 auto's hebt dan ging iedereen dat doen.

De bestbetaalde opleiding was volgends mij tandheelkunde.

Maar dit is gemiddeld. en niet slechts enkelen die daar vanaf komen worden moljonair

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Register accountant levert grof geld op. Universitaire studie.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Wat dacht je van makelaar of taxateur?
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Wat dacht je van makelaar of taxateur?
Misschien verdient dat wel aardig, maar volgens mij wel beduidend minder dan de eerder genoemde tandarts en/of registeraccountant!

Hoe dan ook: ik denk dat er behoorlijk wat studies zijn waar je goed in kan verdienen. Voorwaarden zijn wel dat je je er helemaal voor inzet, de beste probeert te zijn, en risico durft te nemen en een ondernemersmentaliteit hebt. Met goede ideeen en doorzettingsvermogen kan je op veel gebieden veel geld verdienen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Je kan wel gaan leren voor tandarts, of fysiotherapeut of wat dan ook, maar als je geen plezier hebt in je werk dan zal je er vroeg of laat op afbranden. En dan heb je nog geen big money. Kies dus gewoon een opleiding in een richting die je boeit. En dan kom je met de juiste mentaliteit wel op een positie waar je genoeg verdient.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 402

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Ik heb gehoord dat als je iets richting de fiscale kant doet het ook ook veel oplevert.
Destiny is but a word created by man to accept reality

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

"Weet je wat jij zo moeten doen, eerst even langs de kamer van koophandel!"
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Ik heb gehoord dat als je iets richting de fiscale kant doet het ook ook veel oplevert.
ja, als in oplichten van die fiscale kant :roll:

registeraccountant levert een leuke bankrekening op, vriend van mij is dat nu aan het najagen, zit in z'n laatste jaar economie.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Voor zover ik weet krijg je aardig wat betaald als hotelmanager, al helemaal als je vanuit nederland komt want het blijkt dat wij een hele goede opleidng daarin hebben en dan ook hoog aangeschreven staan in de internationale lijsten.

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

BIG MONEY heb je vooral dankzij een zitje (of liefst meerdere) in één of

andere raad van beheer of bestuur. Zo'n zitje vergaren gaat bijna vanzelf

als je volksvertegenwoordiger bent. Nog gemakkelijker gaat het als je

daarnaast ook nog eens een ministerpost hebt. Op zichzelf is daar dus

niet zozeer een welbepaalde studierichting voor nodig, al hebben (althans

bij ons in België) de meesten wel een universitair diploma op zak.

Met andere woorden, ga best in de politiek en zorg dat je daar een zo hoog

mogelijk mandaat kan bekomen. Je politiek salaris op zich is mooi, maar

nog niets vergeleken wat daar allemaal bij komt...

(PS : frequent optredende nevenverschijnselen zijn wel een toename van

egoïsme en verlies van ideaal, maar ja, niets is zonder bijwerkingen hé :wink:)

Berichten: 93

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Jurist verdient uitstekend, maar het is wel een harde wereld waar je tegen moet kunnen, niet voor mensen die gevoelig zijn voor werksfeer

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Die werksfeer vind ik belangrijker eigenlijk dan een portomonee die uitpuilt. Kijk, natuurlijk ben ik niet voor niets aan het doorstuderen, daar hangt natuurlijk ook een bepaalde salarisschaal aan en dat is één van de redenen. Maar als je iedere dag 8 uur in een klotesfeer zit om je geld te verdienen dan kan dat geld me gestolen worden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 656

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Dimitry schreef:Peepz, iedereen ik heb een vraaG. Welke opleiding, havo, vwo, en dan vervolgstudies, MBO, HBO, eindigt nou in BIG MONEY.  

Het maakt niet uit of je jaren lang moet studeren maar het moet wel met een DIK salaris eindigen ? ? ?  

geen intressante vraag nee.. maar het antwoord is wel gewilt :wink:
Dan moet je iets met de pseudo-wetenschap bedrijfskunde gaan doen.

Of studies die het mixen met andere vakken. (zoals BI en dat soort dingen)

Met die pseudo-wetenschap loop je binnen.

Of bedrijfs-economie... (Zit daar ook bedrijfskunde in?)

Waarom wil je trouwens op "big money" eindigen?

Is het niet leuker om iets te doen wat je leuk zal vinden?

Ik bedoel, je verziekt je leven voor een erg groot deel met werken. Dus je hebt meer aan leuk werk dan veel geld.

Daarbij kan ik me ook voorstellen dat je iets idealistischer zou denken. (bijdrage aan humane zaken/wetenschap/toekomst/weet ik wat)
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Berichten: 119

Re: een opleiding die eindigt in veel geld

Register accountant levert grof geld op. Universitaire studie.
accountant is inderdaad een aardig goed betaald baantje, maar heb je weleens gekeken hoeveel uur een account gemiddeld per week draait? een goede accountant is met 40uur per week niet klaar. dan kan het best weleens op lopen tot werkweken van 60 tot 70uur. heb je er zoveel voor over om rijk te worden?

punt 2 wat is je huidig opleidingsniveau? bedoel als je nu bijv een HBO opleiding hebt, dan moet je eerst nog wel een trapje hoger op voor je bijvoorbeeld een unisversitaire studie kunt doen.

overigens is het vaak wel zo des te hoger de voor opleiding hoe hoger je salaris. daarbij is het vaak ook afhankelijk van de verantwoordelijkheid van je werk als die hoog is zal je dit ook terug kunnen zien op je loonstrookje

en dan nog een punt. rijk zijn zie jij dus als iets puur materieels, maar wil je dan echt kost wat kost rijk worden? ook al moet je daarvoor veel werken of minder leuk werk doen? is je leven niet veel leuker als je misschien genoegen neem met een ruim modaal salaris(40.000 bruto per jaar)

en misschien werkt je vrouw ook nog wel en stel dat die ook nog een klein part time baantje heeft wat ook redelijk betaald krijgt dan zit je al snel aan zo'n 60.000 euro bruto per jaar. en ik denk dat je dan ook behoorlijk ruim in kas zit. bedoel misschien kun je dan geen miljoenen huis kopen en zwemmen in het geld maar toch zal het je aan niet zo veel ontbreken.

Reageer