bepaling van Mg2+ in bronwater met AAS

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7

bepaling van Mg2+ in bronwater met AAS

Ik het in het labo bepaling gedaan op bronwater, waarin Mg2+ werd bepaald. Hiervoor hebben we een standaardreeks gemaakt tussen de 0,1 en 1,5 ppm en hebben we er ook voor gezorgd dat in de oplossing een concentratie van 500 ppm aanwezig is aan Sr. Nu vraag ik mij af of dit is om chemische interferenties te vermeiden of het enkel is om een ionisatie-interferentie.

Iemand een idee?

Thanks

Berichten: 243

Re: bepaling van Mg2+ in bronwater met AAS

Ik wilde zeggen dat strontium hier functioneert als reductor voor het magnesium, maar achteraf leek me dit niet erg logisch :P

Berichten: 306

Re: bepaling van Mg2+ in bronwater met AAS

Nee Mark, dat heb je inderdaad goed! De strontium wordt gebruikt als chemische modifier!

In mijn AAS handleiding staat het volgende:

"using Strontium as a chemical modifier results in pyrolysis temperatures up to 1400 degrees Celsius without loss of Magnesium. At the used temperature the matrix effect including the most troublesome interferences, for instance sulphate, can be eliminated"

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: bepaling van Mg2+ in bronwater met AAS

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Marjanne: Topic naar een geschikter forum geplaatst.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Reageer