straling(umts,gsm)

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 232

straling(umts,gsm)

het komt de laatste tijd steeds meer naar buiten dat straling slecht is.

na veel onderzoeken is dat gebleken.

ik woon zelf dicht bij een telefoonmast ongeveer 30 meter.

en veel vrienden en familie die bij mij in de buurt wonen hebben sinds dat ding er staat last van migraine .er zijn sindsdien zelfs 2 mensen die aan kanker overleden zijn.mu wil ik niet zeggen dat dat de direkte oorzaak is maar ik weet wel dat het invloed kan hebben.

ik heb er de laatste tijd wat overgelezen op verschillende sites en las meerdere keren dat er mensen zijn die in een huis of slaapkamer een kooi van faraday hebben gemaakt.nu wil ik daar wat meer over weten.

ik heb zelf een keer gelezen dat het niet zo goed is om in een kooi van faraday te slapen en dat mensen in de war raken als ze helemaal afgesloten zijn van straling klopt dat?

en hoe kan je zelf zo'n ding maken?kan dat met alluminium folie?moet het volledig gesloten zijn?houd het alle soorten straling tegen.

ik wil zelf de straling ook meten ,ik las dat je dan een hoogfrequentmeter nodig hebt maar die zijn hartstikke duur.kan je daar alles mee meten?wat voor meter is voldoende voor mij om de hoeveelheid straling te meten?

ik wil de straling niet laten meten want ik wil het ook bij me familie meten.

ik hoop dat er iemand mij wat meer over kan vertellen.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: straling(umts,gsm)

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: straling(umts,gsm)

Wat is nou het gevaar van die straling?

Zijn ze bang dat het een ioniseerde werking heeft?

Dat lijkt me niet daarvoor is de frequentie veelste laag.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: straling(umts,gsm)

Volgens mij is de frequentie van iig GSM idd veel te laag. Hoogspanningskabels hebben een veel groter effect dan je mobieltje.

UMTS weet ik eerlijk gezegd niet.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: straling(umts,gsm)

Hoogspannings kabels?

Dat is alleen maar een wisseld magnetisch veld.

Wat is daar erg aan?

Komt er een ionen stroom in je lichaam op gang?

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: straling(umts,gsm)

Antoon schreef:Wat is nou het gevaar van die straling?

Zijn ze bang dat het een ioniseerde werking heeft?

Dat lijkt me niet daarvoor is de frequentie veelste laag.


de frequentie is juist heel hoog!je kan umts en gsm straling ook alleen meten met een hoogfrequentstralinsmeter.

je hersenen werken ook op een frequentie(8hz dacht ik)en die kan je beinvloeden met hoge frequenties(aangetoond)dit is maar een theorie die sommige mensen stellen maar er zijn wel degelijk mensen die gevoeliger zijn.dit is net zo'n soort onderwerp als mensen die last hebben van hoge tonen die zij wel kunnen waarnemen maar andere niet(moeilijk dus).

er is geen concreet bewijs dat het je beinvloed die straling omdat er geen duidelijk en genoeg onafhankelijke studies zijn gedaan dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is dat straling slecht voor je is.

er zijn genoeg meldinge van mensen die ziek werden na het plaatsen van die masten.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: straling(umts,gsm)

ik heb het hier niet over laagfrequentstraling zoals hoogmasten.

en mobieltjes heb ik het ook niet over maar alleen over gsm en umts masten.

de straling van een mobieltje kan je beter vergelijken met huishoudelijke apparatuur (miniem dus)

nu ff die links lezen nog niet gedaan.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: straling(umts,gsm)

Aan welke frequentie moet ik denken?

Het lijkt me sterk dat telekom maarschappijen Röntgen straling door nederland heen zenden.

Heb je een site waar staat uitgelegd hoe die straling onze hersens kunnen beinvloedden?

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: straling(umts,gsm)

ik weet niet zo snel meer waar ik het gevonden heb die info .

maar als je met google zoekt zal je het vast snel vinden.

misschien kan je bij de site van conrad zoeken en dan meetapparatuur en stralinsmeters misschien staat het daar bij bij de specificaties van een hoogfrequentstralinsmeters.

ik vertel geen leugen in ieder geval.

en de reden waarom ik mijn huis stralingsvrij wil houden is niet belangrijk dat zou een eindeloze discussie worden.

ik wilde alleen weten of jullie hier iets meer van wisten.

ik heb ook geen stralinsfobie ofzo ik ben gewoon nieuwsgierig en vertrouw niet blindelings alle onderzoeken.

ik wilde uit nieuwgierigheid de straling meten maar bij conrad zag ik dat zo'n apparaat prijsig is 120 euro.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: straling(umts,gsm)

ik wilde uit nieuwgierigheid de straling meten maar bij conrad zag ik dat zo'n apparaat prijsig is 120 euro.
Dat is ongeveer wat ik betaal voor een maandje ziektekostenverzekering.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: straling(umts,gsm)

zoooveeel!!? dan heb je wel een hoog salaris zeker?

of heb je zoveel aanvullende ziektekosten?

zeker verzekerd voor alternatieve geneeswijze,acupunctuur,ying yang,ingestraald water. :roll:
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: straling(umts,gsm)

Al eens op een looonstrookje gekeken? AWBZ + ZFW? Dan heb je zo'n dik slaris niet nodig voor dat soort premies.... Zorgtoeslagen verstrekken ze niet voor niets....

Maar terug ontopic....heb je die andere topics nou al eens doorgelezen?? Want daar staat het meeste wat er over te zeggen valt eigenlijk wel in denk ik.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: straling(umts,gsm)

ik heb ze gelezen maar ik had er niet veel.geeft niks.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: straling(umts,gsm)

Wat zoek je dan precies? Over een wijze van afscherming staat er toch genoeg dacht ik.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: straling(umts,gsm)

Dat menselijke hersenen op een bepaalde specifieke frequentie zouden werken vind ik een vreemde bewering. Waar komt die vandaan?

Verder dacht ik dat de EM-straling van mobiele telefonie 900, 1800 of 1900 MHz (triple-band gebruikt ze alledrie) is. Dit geldt voor zover ik weet ook voor de GSM- en UMTS-masten. Ter vergelijking: een magnetron genereert microgolfstraling op 2450 MHz (bijna hetzelfde als DECT-telefoons en draadloze netwerken: 2400 MHz), een resonantiefrequentie voor de rotatie van watermoleculen. Ik ben me niet bewust van resonantie-effecten van de drie frequenties die gebruikt worden in de mobiele telefonie.

Reageer