Salt Water into Fuel

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 421

Salt Water into Fuel

http://www.popsci.com/scitech/article/2007...ning-water-fuel

http://www.youtube.com/watch?v=aGg0ATfoBgo...player_embedded
1. A generator emits 14-megahertz radio waves.

2 . The waves bombard a solution of regular table salt and water.

3. Exactly what happens next remains a mystery, but one theory posits that the sodium chloride may weaken the bonds between the strong>oxygen and hydrogen atoms in water. Radio waves break apart the bonds and liberate flammable hydrogen gas molecules.

4. A match ignites the hydrogen, generating an intense flame.

5. The resulting heat powers a simple engine.
Grappig om te zien zien. Helaas kost dit waarschijnlijk meer energie dan het opbrengt.

Toch begrijp ik iets niet. Ten eerste zou er niet alleen waterstof uit kunnen komen want wat houd je dan over van de H2O ? Ik vermoed dat er ook zuurstof ontstaan. Dan snap nog niet helemaal waar die rode kleur in het filmpje vandaan komt en dat het een vlam is. Ik dacht dat waterstof kleurloos ploft en niet een vlam maakt. Stel dat er natrium mee gaat, dan zou de vlam geel moeten zijn en hij is rood....

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Salt Water into Fuel

Misschien gebruikt ie wel KCl

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Salt Water into Fuel

Op mijn monitor is de vlam toch echt geel...

´t Is wel leuk om te zien, ik wist niet dat dit zou werken. Maar hoe dan ook, dit:
Helaas kost dit waarschijnlijk meer energie dan het opbrengt.
is wederom absoluut 100 % waar.

Ik ben alleen wel benieuwd hoe dit nu precies in elkaar steekt en wat precies de werking is van die 14 MHz straling.

Berichten: 36

Re: Salt Water into Fuel

Het is inderdaad grappig om te zien en zoals ik er nu tegenaan kijk heb je een simpele elektrolyse van water 2H2O --> 2H2 + O2

Deze H2 verbrand zichzelf als het boven het wateroppervlak uitkomt met de zuurstof en doordat er zouten in de oplossing zitten krijg je een soort plasma effect waardoor er kleuren te zien zijn. Maar de volgende vraag komt bij me boven want naar deze theorie zal het plasma (hete vlam) rond de 1500 - 3000K heet zijn, wat mij toch onwaarschijnlijk lijkt omdat ze er zo dicht opstaan.

Nu zijn er verschillende vormen van "koude" plasma's bekend, maar hoe dit precies zit weet ik niet. Hoogstwaarschijnlijk is dit er 1 van.

Reageer