Springen naar inhoud

polystyreen of polyethyleen

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

wouter222

wouter222

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 november 2009 - 21:21

weet iemand of er een kleur reactie te krijgen is met polystyreen of polyethyleen zodra het in aanraking komt met hydroxybutaanzuur ?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 november 2009 - 21:48

Volgens mij werd deze vraag al eerder gesteld, toen ging het ook al over GHB.

Veranderd door Fuzzwood, 17 november 2009 - 21:52

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 november 2009 - 21:50

Grappig, deze vraag lijkt precies op een andere die voorlopig ook zonder antwoord is gebleven. Hoewel ik zeker geen expert ben op het gebied van plastics, en hier op het forum niet over technieken mag worden gesproken die bij de fabrikage of het transport van drugs kan worden gebruikt, durf ik wel te zeggen dat dit niet eenvoudig is. Reacties met vaste stoffen zijn niet eenvoudig te realiseren omdat het contactoppervlak beperkt is.

Polystyreen en polyetheen zelf reageren al helemaal niet makkelijk met iets anders.

Weet je hoe een kleur tot stand komt in een chemische stof? Dat helpt om een eerste idee te krijgen hoe moeilijk dit kan zijn.

Veranderd door rwwh, 17 november 2009 - 21:51

wouter222

wouter222

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 november 2009 - 21:59

We willen bijvoorbeeld een polystyreen of polyethyleen of andere soort van plastic of kunstof of PP die reageerd op hydroxybutaanzuur ( GHB ) ( verkleurd ) of andere soorten zoals ketamine / cocaine / amfetamine ( ga zo maar door ) waar we in een oog opslag aan kunnen zien of het gaat om een des betreffende drug

Verder heb ik van dit onderwerp echt weinig kennis en weet ik dus ook niet hoe kleur tot stand komt. Ik hoopte hier wat wijzer te worden, maar volgens mij is het mission impossible om zoiets te maken

Veranderd door wouter222, 17 november 2009 - 22:09

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 18 november 2009 - 07:32

Deze vraag is echt op het randje. Ik twijfel serieus aan de bedoelingen van dit topic en denk dat ik er nu even een slot op zet.

Als je me weet te overtuigen van je goede bedoelingen over de email, zal ik het slotje weer weghalen. Eerder niet.

Topic (tijdelijk?) gesloten
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures