Springen naar inhoud

God, is hij echt? Wij mensen bijgelovig ..

• Log in om te kunnen reageren

Sofie*

Sofie*

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 december 2005 - 21:58

Ik denk dat we alleen het woord 'God' eraan hebben vastgeplakt.
Jezus was een goede filosoof, en dat alles wat hij z'n vader 'God' noemde, bedoelde hij zijn ziel mee..
Want de geest die in je zit laat je denke, laat je proeven, laat je lopen.

We leven in een kooi, gevangen in tradities, gewoonten, en geloof.
Er is nog geen enkel iemand geweest die de weg uit de kooi weet te wijzen. Jezus probeerde het ongeveer 20 00 jaar geleden. Hij werd niet begrepen van zijn leven is een religie gemaakt. In mijn ogen was Jezus een filosoof, en bedoelde hij met god ‘zijn vader’ tao. En wij geven daaraan de betekenis god. En zien het als iets wat over ons allen heerst. We hebben zijn leven letterlijk genomen en zijn woorden figuurlijk, waarom?
Volgens mij was Jezus een gewoon mens die zich volledig ingezet heeft voor een eerlijke wereld. Hij hoopte dat mensen hem zouden navolgen en uiteindelijk naar een gelukkige rechtvaardige eenvoud terugkeerden. Naar een wereld van liefde zonder macht wat het zou moeten zijn.

Moeilijk! :wink:
Ik ben nog niet zo oud en probeer het een en ander,
Maar ik heb vaak denkfoutjes. :roll:

Groetjes Sofie!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Destinyhunter

Destinyhunter

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 december 2005 - 22:09

Leuk idee, maar hoe verklaar jij het ""fijt" dat zijn komst was voorspelt, dat de mensen voor zijn komst al in God geloofde, eraan dachten, en dat Johannes de doper zijn voorloper was en in hem ook echt de zoon van God zag.

En hoe verklaar je dat Jezus zelfs in zijn kindertijd nooit "stout" is geweest, hij is nooit zo kinderlijk geweest als dat wij dat kennen, zoals streken uithalen, andere kinderen pesten.

En dan vraag ik nog niet eens een verklaring voor alle gebeurtenissen VOOR Jezus...

Sofie*

Sofie*

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 december 2005 - 22:18

Was zijn komst voorspelt dan? Mensen wilden graag iets geloven.
Mensen geloven omdat ze zich er beter bij voelen en het een houvast biedt.

Ik geloof wel dat Jezus geleeft heeft. Hij is met kennis aan komen zetten die voor veel mensen hoog geprezen werd. Hij werd gezien als een bovennatuurlijke 'filosoof'. Hij werd alleen na zijn dood verkeert begrepen, denk ik. En ik denk dat dat hetzelfde is bij de andere geloven.
Het is vroeger begonnen, mensen hadden geen verklaring voor sommige dingen en zo gaf God de oplossing?

Sofie =)

Ik ben aan het leren. :roll:

Destinyhunter

Destinyhunter

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 december 2005 - 22:23

Hij was weldegelijk voorspelt, als je de oude en nieuwe testament pakt, lopen die redelijk vloeiend in elkaar over, en in het oude testament beginnen de profeten al lang met de voorspelling van de zoon van God op aarde.

Johannes de doper was de laatste die dat zij voordat hij weldegelijk kwam als ik mij niet vergis, en die heeft hem dat ook mogen dopen.
En als jij het verhaal gelooft, hoe verklaar jij de wonderen dan, en de stem van God die bij het dopen hem verklaarde als zijn eigen zoon?

Balthazar

Balthazar

• >100 berichten
  • 176 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 11:54

niet vergeten dat het huidige christendom dat we nu aanhangen gebaseerd is op het christemdom volgens ik meende paulus. kort na de dood van jezus begonnen zich 2 stromingen te ontstaan in het christendom eentje die werd geleid door de directe volgelingen van jezus en eentje die werd geleid door paulus. de directe volgelingen van jezus waren boos op de romeinen dat hun leider was gedood door hen waren eigenlijk tegen de romeinen. paulus daarentegen had de verhalen een beetje aangepast waardoor de joden de schuld kregen van de vervolging van jezus niet de romeinen. dit had als gevolg dat de stroming die de directe volgelingen aanhingen verboden werd en de mensen vermoord en dat de stroming van paulus wel werd geaccepteerd door de romeinen. later werden ze wel weer vervolgd door diezelfde romeinen waarschijnlijk omdat het christendom te groot werd maar dat is weer een ander verhaal. er zullen misschien nog wel een paar fouten in staan in mijn verhaal heb het allemaal uit een docu van een paar jaar terug over jezus maar dat het huidige christendom niet het christendom volgens jezus was wel een van de dingen eruit die ik me kan herineren. dit zegt niet dat het hele christendom gelogen is maar wel dat hoogst waarschijnlijk een groot deel van de verhalen over jezus sterk aangedikt zijn.

met vriendelijke groet

gijs brouwers

Sofie*

Sofie*

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 17:56

:roll: Mm. ik geloof ook wel dat Jezus er was, echt waar.
Maar niet dat er iets bovennatuurlijks als god bestaat.
Het is een uit de hand gelopen metafoor.. denk ik.
En al die wonderen die er gebeurt zijn, zijn aangedikt.
Ik geloof wel dat het bestaat dat iemand bovennatuurlijke krachten heeft.
Ik ken iemand die dat heeft, en die kan gedachten goed lezen, met overledenen praten, kracht overbrengen. Jezus was zoiemand denk ik.
Een man met heel veel kennis, bovennatuurlijke krachten en logica.

Ik geef je geen ongelijk, want het is moeilijk te verklaren.
:P

Sofie :wink:

Destinyhunter

Destinyhunter

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 21:47

Waarom iets bovennatuurlijks als God niet, en die "wonderen" wel?
omdat je die gezien hebt?!
En de mensen in een bijna-dood status dan, die de hemel hebben gezien...
Doktoren verklaarde mensen dood, maar ze kwamen toch weer terug, dat zijn de wonderen die ook gebeuren, en jij waarschijnlijk wel geloofd.
Maar als jij die wonderen geloofd, waarom geloof je dan niet wat ze zeggen?

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 21:54

Ik ken iemand die dat heeft, en die kan gedachten goed lezen, met overledenen praten, kracht overbrengen. Jezus was zoiemand denk ik.
Een man met heel veel kennis, bovennatuurlijke krachten en logica.

Sofie  :wink:

Uw kameraad mag mijn gedachten eens lezen en wat krachten overbrengen, want ik heb zo iemand nog noooooit gezien.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Destinyhunter

Destinyhunter

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 22:08

Niet echt van toevoegende waarde, maar mijn ex kon dat ook. Ik kon het zelfs via haar.
Haar hele familie had zoiets in zich zitten, als je een geheim had, was dat echt geen geheim, en al had je last van iets, dan konden ze het overnemen.

Best stoer in het begin, maar niet echt geweldig als ze het gaan doen in gezeldschap.

En zo heeft iedereen denk ik zo zijn gave...
Als je je ervoor open stelt kan dat best, ik weet soms dingen die ik eigenlijk niet weet, gewoon omdat ik ze uit iemand haal die het wel weet. En zo zeg ik soms dingen waarvan ik geen idee hoe ik aan dat idee of zelfs die vocubalaire kom. En geloof me, zulke dingen zie je echt niet allemaal op tv onbewust!

Sofie*

Sofie*

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 22:17

Ja klopt dat van diegene die dat kan dat ik dat weet en meemaak moet ik voor me houden want die persoon is anders.
Ik vind moeilijk het neer te zetten hoe dat ik het bedoel, het is makkelijker dingen te denken dan te schrijven, gedachten zijn sneller weg. Maar zoiets bovennatuurlijks als god vind ik anders dan het bovennatuurlijke in de mens zelf. Het is een gewoonte, je word van jongs ingepraat met dat de god de wereld geschapen heeft en dat als je 'lief' bent naar de hemel gaat. Mensen weten niet beter.
Waarom grijpt 'God' niet in dan? Omdat god de mens heeft geschapen met vrijheid en ons daarom vrije wil heeft gegeven en wij die vrije wil misbruikt hebben?

Ik vind Jesus een heel wijs man.
Jesus, Hij sprak: "De mens is gelijk aan een verstandige visser die zijn net in zee wierp. Hij trok het op uit de zee, vol kleine vissen. Daartussen vond de verstandige visser een goede grote vis. Hij wierp al de kleine vissen terug in zee. Zonder aarzelen koos hij de grote vis. Wie oren heeft om te horen hij hore."

Van alles wat wij mensen bezitten is de ware aard het enige waardevolle. De rest is bagage waar je vanaf moet om jezelf te worden. Hier gaat het er weer om dat wij gewoon weg bewerkte poppen zijn.

Geloof me ik ga elke zondag naar de kerk dus ik ben niet iemand die niks van het Christendom afweet want heel mijn familie is gelovig.
Maar ik probeer te zoeken naar een antwoord waarom god niet bestaat.
En ik wil gewoon wat meningen horen.

'Confused'
Sofie

Sofie*

Sofie*

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 22:27

Destinyhunter, bij mij is het percies hetzelfde bij diegene zat het ook in de familie. Diegene vertelde mij dat je ziel dan een andere weg probeert te zoeken, als je er niet mee om kan gaan kan je bijvoorbeeld als je de trap op loopt er telkens door 'iets' vanaf geduwt worden.

Diegene ervaart die extra gaven niet als prettig.

Het is niet iets wat ik geloof maar wat ik waarneem en wat diegene mij verteld.
8)

Sofie* :roll:

Destinyhunter

Destinyhunter

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 22:29

Ok, dan gaan we het nog even over een andere boeg gooien...

De creatie van de aarde...waarschijnlijk al miljoenen keren over gediscuseerd, en hier ook. Maar toch, we zullen wel aan moeten nemen dat er een keer iets was, wat er daarvoor niet was, maar er gewoon was.

een hoopje elementen dat ineens elkaar vond in de oerknal?
Of God die dat juist veroorzaakt heeft.
In mijn opleiding heb ik de hele evolutie gezien, en zie ik dat dingen zijn ontstaan uit kleinere "dommere" dingen. Maar de mens uit een hoopje elementen, met iets in zich dat het zichzelf laat besturen, gewoon nog anders dan elk ander zoogdier. Wij vernietigen onszelf en vernietigen onze eigen leefomgeving.
De natuur zorgde altijd voor zichzelf, waarom zou het dan iets maken wat het helemaal kapot maakt.

Heeft God dan ons gemaakt om de wereld te vernietigen? (kan best zijn hoor maar dat is weer wat anders)
Nee hij heeft ons toen een eigen wil gegeven, en die wil is misbruikt op de meest ernstige manier.
Misschien als wij "goed" uitgepakt waren, zouden er misschien ook nog andere wezens hier zijn met eigen wil.
Maar dus vind ik het aannemelijker dat God ons gemaakt heeft, en wij niet direct onbewust door de natuur gemaakt zijn.
God heeft de natuurlijk de opdracht gegeven te evolueren, en wij kwamen daaruit, en daar heeft hij maar eens mooi een verstand in gezet.

(wat dus geen goeie zet bleek, maar hey, zelfs de beste schaker zet nog wel is een verkeerde stap)

lngr

lngr

• >250 berichten
  • 449 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 22:32

waarom god niet bestaat.

Het is niet aan ons te bewijzen dat een onzichtbaar, almachtig wezen niet bestaat. De bewijslast ligt bij hen die claimen dat god wel bestaat.

Bewijs voor god is nog door niemand op wetenschapsforum.nl of elders op deze planeet gegeven.
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!
Homer Simpson

Destinyhunter

Destinyhunter

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 22:36

dan wil ik het bewijs van het bewustzijn van de mens, hoe dat in de evolutie past.
Leven ok, bewegen, hoort erbij, instinct en misschien zelfs een beetje meer, om niet alleen instinct te doen, maar ook wel eens lui te zijn, zoals naar je lichaam luisteren.
Maar dingen tegen je instinct in doen en tegen je lichaam in?? dat kost meer dan dat.
Waar komt dat dan vandaan?

lngr

lngr

• >250 berichten
  • 449 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 22:36

God heeft de natuurlijk de opdracht gegeven te evolueren

Er is geen enkele reden om dit, of de andere claims die jij maakt te aan te nemen. Waar is het bewijs? Waarom zouden wij dat wat jij zegt geloven?

Het is precies hetzelfde als zeggen dat de gereincarneerde kat van mijn overgrootoma zichzelf ontwikkelt heeft tot oppermacht in de door haar zelfgemaakte hemelen en de natuurlijke opdracht heeft gegeven te evolueren.
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!
Homer Simpson

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures