Springen naar inhoud

Ponceau-S

• Log in om te kunnen reageren

emmaborkent

emmaborkent

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 november 2009 - 16:44

Hallo allemaal,

Op school moeten wij een practicum voorbereiden waarbij we het eiwitgehalte van rundvlees met dat van sprinkhanen en meelwormen gaan vergelijken. We moeten dat practicum zelf opstellen.

Om het eiwitgehalte te bepalen wouden wij de ponceau-s methode gebruiken, nu wou ik jullie vragen of jullie dit een goede methode hiervoor vinden? Zo niet, weten jullie een andere betere methode?

Ik zal zelf ook nog wat andere methodes zoeken, maar ik wou toch graag jullie mening weten.

Bedankt en met vriendelijke groet,
Emma

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 29 november 2009 - 17:01

Je vraag kan ik zo niet beantwoorden daarvoor moet je meer informatie geven over wat je precies wilt en hoe de methode gaat.
Voor kwantitatieve eiwit bepaling is dit niet direct een gangbare methode daarvoor wordt meestal de biureetmethode gebruikt maar hiervoor heb je wel een spectrofotometer nodig.

Jooken

Jooken

• >250 berichten
  • 677 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 november 2009 - 21:08

een alternatief is de stikstofbepaling via de Kjeldahl titratie. Via tabellen kan je het stikstofgehalte omrekenen naar het eiwitgehalte.

emmaborkent

emmaborkent

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 november 2009 - 22:58

Het moet wel een kwantitatieve bepaling worden, ik zal op school eens overleggen over de biureetmethode en de kjeldahl titratie.
We kunnen gebruik maken van de fotospectrometer, dus dat is geen probleem!

In ieder geval bedankt voor het meedenken :)!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures