Springen naar inhoud

plastiek versnipperaar

• Log in om te kunnen reageren

marjan kroon

marjan kroon

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 december 2009 - 10:23

Hoi,
Ik ben op zoek naar een plastiek versnipperaar die men gewoon thuis kan gebruiken om de berg plastiek afval thuis te verkleinen. weet iemand of er zo iets bestaat???

gr. Marjan

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Daan_CF

Daan_CF

• >25 berichten
  • 70 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 december 2009 - 12:20

Beste Marjan,

Ik heb nog niet gehoord van een huis tuin en keuken plastic versnipperaar. In de industrie bestaan wel dergelijke machines, maar deze zijn enorm krachtig en hebben veel vermogen. Ik meen dat het metalen rollen zijn met bepaalde haken etc.

Het probleem is dat er erg veel verschillende soorten kunststof zijn, en vooral de erg elastische dunne materialen zullen vast gaan zitten. Het zal daarom wel niet eenvoudig zijn om dit op kleine schaal voor particulieren te maken.

Maargoed, ik heb het nog niet eerder gezien, maar misschien bestaan ze wel.

Gr.

Echtepino

Echtepino

• >250 berichten
  • 794 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 december 2009 - 12:33

Nog afgezein van het feit dat je JUIST niet wilt dat deze plastics onherkenbaar vermengd worden.
Je kunt ze dan namelijk niet meer scheiden om ze fatsoenlijk te kunnen recyclen.

Labstuff

Labstuff

• >250 berichten
  • 496 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 december 2009 - 17:01

Retsch heeft het apparaat wat je zoekt, alleen is het niet betaalbaar voor de 'gewone man'. Misschien kan je er een 2e hands vinden.

Alles is hiermee te versnipperen/verpoederen.. zelfs haar of wol.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures